Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera+tilbehør til kr. 8.000?
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 01-11-05 16:53

Jeg har ca. kr. 8.000,-, som jeg skal købe et kamera + tilbehør for.

Kameraet skal kunne bruges til lidt af hvert (portræt, still-billeder,
"action"-billeder med afstand tæt på og langt fra).

Har kigget lidt på Canon 350D, men der skal jeg vel have et objektiv med så?

Hvad vil I anbefale?

Mvh.

Mads

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 17:07

Mads Jakobsen wrote:
> [...]
> "action"-billeder med afstand tæt på og langt fra).
>
> Har kigget lidt på Canon 350D, men der skal jeg vel have et objektiv med så?

Kig evt. på D70S m. AF-S 18-70DX. Mener jeg så sådan et kit til lidt
over 8K hos Bingofoto. Der er jo også Olympus og KM.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Brizz

Dato : 01-11-05 17:46

Mads Jakobsen wrote:
> [...]
> "action"-billeder med afstand tæt på og langt fra).
>
> Har kigget lidt på Canon 350D, men der skal jeg vel have et objektiv med så?

Hvis det ikke SKAL være nyt kunne du købe et brugt 300D. Der får du et
godt kamera og du har stadig råd til et godt objektiv ved siden af også.

--
Mvh Brian
---

Ved mail sæt et eller andet + @ foran mit domæne.

Fra : Michael

Dato : 01-11-05 18:06

Brizz wrote:

> Hvis det ikke SKAL være nyt kunne du købe et brugt 300D. Der får du et
> godt kamera og du har stadig råd til et godt objektiv ved siden af også.

Er 350D ikke et et meget bedre kamera i forhold til 300D?
300D har bla. ikke har kontinuerlig autofokus.

Mvh.
Michael

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-11-05 19:31

Michael wrote:
> Er 350D ikke et et meget bedre kamera i forhold til 300D?
> 300D har bla. ikke har kontinuerlig autofokus.

Jo, det har. Man kan bare ikke eksplicit vælge det. Kameraet skifter
selv til denne mode når "det er passende" - og det er faktisk ganske
nemt at få den til det

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Jacob

Dato : 01-11-05 20:21

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk
Er der ikke noget med at 300D ikke kan raw og konuterlig auto focus
samtidigt ?
man må kunne finde et brugt 20D til 8K. der får man mere kamera for pengene.

Jacob

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-11-05 21:50

Jacob wrote:
> Er der ikke noget med at 300D ikke kan raw og konuterlig auto focus
> samtidigt ?

Jeg skyder altid i RAW og kontinuerlig AF virker skam.

> man må kunne finde et brugt 20D til 8K. der får man mere kamera for pengene.

For 8K kan man få både brugt 300D _OG_ (god) optik.

Fra : Michael

Dato : 01-11-05 22:17

Kim Jensen wrote:

> Jo, det har. Man kan bare ikke eksplicit vælge det. Kameraet skifter
> selv til denne mode når "det er passende" - og det er faktisk ganske
> nemt at få den til det

Ok, troede ikke kameraet havde den funktion.
Mvh.
Michael

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 01-11-05 18:40

EOS 350 vil være et godt valg, den fåes til ca. 6000 rundt omkring, du kan
godt få et optik for de 2000 der er tilbage evt et brugt. eller hvis du
kunne finde det hele brugt og i god stand.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 01-11-05 21:58

> EOS 350 vil være et godt valg, den fåes til ca. 6000 rundt omkring, du kan
> godt få et optik for de 2000 der er tilbage evt et brugt. eller hvis du
> kunne finde det hele brugt og i god stand.

Hvilket objektiv kan anbefales til 350D?

Har ikke den store indsigt i dette område.

Mvh.

Mads

Fra : Åge

Dato : 01-11-05 19:43

> [...]
> "action"-billeder med afstand tæt på og langt fra).
>
> Har kigget lidt på Canon 350D, men der skal jeg vel have et objektiv med

Ja. Det skal du også til Olympus.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-11-05 19:51

Mads Jakobsen wrote:
> [...]
> "action"-billeder med afstand tæt på og langt fra).
>
> Har kigget lidt på Canon 350D, men der skal jeg vel have et objektiv med så?

Spejlreflex kameraer sælges både med og uden, så man selv kan vælge hvad
man har brug for. Men jeg kan klart anbefale det, da det øger skarpheden
af billederne væsentligt )

Bo //
Godt humør og dårlig humor

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-11-05 00:17

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> "action"-billeder med afstand tæt på og langt fra).
>
> Har kigget lidt på Canon 350D, men der skal jeg vel have et objektiv med

Du kan godt kigge efter Brugt. Men ellers er der jo også Nikon D50, som kan
fåes som hus og så kan du købe 18-70 DX objektivet samtidig og sikkert få en
god pris. Også en pris der holder sig inden for dit budget og så kan du også
lige købe et SD kort i samme omgang.

Mvh
Simon

Fra : Bo Hellum

Dato : 02-11-05 08:54

> [...]
> "action"-billeder med afstand tæt på og langt fra).
>
> Har kigget lidt på Canon 350D, men der skal jeg vel have et objektiv med

Har selv et D70s og det er fantastisk, har ikke erfaringer med Canon. Men
rådet må vel være at købe et brugt hus, og så bruge extra penge på et godt
objektiv. Hvilket det skal være er ikke nemt, da mulighederne er utallige.
Jeg har til mit nikon købt en sigma 70-300 og sammen med standard objektivet
18-70 har jeg i øjeblikket ikke brug for yderligere udstyr.

Held og lykke med at lede.

Bo