Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling til Firefox brugere
Fra : Jan Holm

Dato : 01-11-05 00:49

Vi kender alle det der med at rode rundt efter linket til det
næste billede. Page up og down, et roderi med den mus.

Det er slut nu - "next please" er navnet og det er en intelligent
next/forward knap til browseren. Dvs, den kører via shortcuts.
ctrl + pil højre for næste side/billede

http://nextplease.mozdev.org/

Og så kan der testes med denne gravide dame !!

http://www.parkholm.dk/image/cats/pregnant/index.html

Mvh
Jan Holm

Fra : Brian Lund

Dato : 01-11-05 01:18

> Vi kender alle det der med at rode rundt efter linket til det
> næste billede. Page up og down, et roderi med den mus.

Det er da skide nemt med min mus...

> Det er slut nu - "next please" er navnet og det er en intelligent
> next/forward knap til browseren. Dvs, den kører via shortcuts.
> ctrl + pil højre for næste side/billede
>
> http://nextplease.mozdev.org/

Smart nok hvis man har en bærbar... Ihvertfald hvis det er en bærbar med
touchpad, og man ellers ingen mus har! ;) - Jeg har ihvertfald ikke tænkt
mig at bruge det på min stationære, så er det sgu nemmere bare at beholde
hånden på musen...

Brian

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-11-05 12:22

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> wrote in message
> [...]
>
> Det er slut nu - "next please" er navnet og det er en intelligent
> next/forward knap til browseren. Dvs, den kører via shortcuts.

Træls ting. Jo den virker måske godt nok, når der står previous og next som
link, men i mit gallery hvor de hedder noget andet virker det ikke. Så det
er meget smart hvis alle gallerier bruger prev-next system. Desuden syntes
jeg nu nok at jeg kan klare mig med musen, de links er ikke så svære at
finde

Mvh
Simon

Fra : Holst

Dato : 01-11-05 12:42

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> jeg nu nok at jeg kan klare mig med musen, de links er ikke så svære at

Mon ikke du skal lægge mærke til sætningen "Teachable using phrases,
image URLs, and pattern matches" og så ellers læse manualen og finde ud
af, hvordan man lærer den det.

Fra : Jens Christensen

Dato : 01-11-05 17:32

> [...]
> det er meget smart hvis alle gallerier bruger prev-next system. Desuden
> syntes jeg nu nok at jeg kan klare mig med musen, de links er ikke så

Du kan tilføje ligeså mange knap-navne som du lyster...så intet problem
der...

Og nej, man kan ikke klare sig med musen efter man har installeret det
plugin
Det kan også bruges i dpreviews news forum, som ellers er en pestilens at
navigere rundt i (og alle sider i den stil hvor der er et prev-next
system...)

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jan Holm

Dato : 01-11-05 17:49

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev
> [...]
> det er meget smart hvis alle gallerier bruger prev-next system. Desuden
> syntes jeg nu nok at jeg kan klare mig med musen, de links er ikke så

Du kan selv lære den nye metoder hvis den ikke virker på
dit galleri. Den er som sådan ikke lavet til billedside navigering
men blot som en generel feature på alle sites, dog er den udpræget
genial til at browse billed baser.

Den virker for mig på snart sagt 99% af alle sider pr default.
Forums, søgemaskiner, billed ect.

Hurtigere, nemmere, sundere og mere komfortabelt, kan ikke se
hvilke fordele musen skulle ha i det spil !!

Mvh
Jan holm

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 01-11-05 20:21

Jan Holm skrev i Message-ID:
> [...]

> Det er slut nu - "next please" er navnet og det er en intelligent
> next/forward knap til browseren. Dvs, den kører via shortcuts. ctrl +

Det har så virket med Opera i årevis.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Jan Holm

Dato : 02-11-05 17:30

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev

> Det har så virket med Opera i årevis.

Opera virkede desværre ikke på mig ) Dog skal det
siges at netop denne feature med "intelligent" next knap
var grunden til jeg prøvede Opera i sin tid.

Mvh
Jan Holm