Trække 2 datoer fra hinanden
Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 09-06-01 23:11

Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg trækker 2 datoer
fra hinanden, resultatet skal så lægges over i en Int.
Jeg har søgt højt og lavt men jeg har ikke fundet noget brugbart endnu.
Datoerne er af klassen Date.

Bjarne Pedersen
bp@io.dk

Fra : IB

Dato : 10-06-01 00:23

Er det ikke det nemmeste at bruge getTime()...
Den returnere antal millisekunder siden 1. januar 1970 og så vil det bare
være at dividere dette med (24*60*60*1000) for at få antal dage.
-----------
Date d1 = new Date(1996, 7, 8);
Date d2 = new Date(1990, 5, 6);

int antalDage = (d1.getTime()-d2.getTime())/(24*60*60*1000) ;
-----------

Lidt frit fra hukommelsen...
Håber du kan bruge det til noget!!

Mvh
IB

Fra : Bear

Dato : 10-06-01 01:10

"IB" <IB@kefas.dk000000000> wrote in message news:9fub2s$s20$1@sunsite.dk...
> [...]
> Den returnere antal millisekunder siden 1. januar 1970 og så vil det bare
> være at dividere dette med (24*60*60*1000) for at få antal dage.

hmmm, husk at year skal være antal år fra 1900, dvs. new Date(96,8,8) ==
19960908.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Bear

Dato : 10-06-01 01:08

Jeg har skrevet min egen dato-klasse som arver fra java.util.Date og er i
stand til at tælle antal dage fra en dato til en anden dato. Klassen er
desuden i stand til at lægge et antal dage til eller fra en dato.

Send mig en mail hvis du vil have sourcen tilsendt.

Bear

ICQ: 2745075