Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt nye knipserier...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-10-05 16:09

Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 31-10-05 16:16

Hej

Din server er defekt, jeg kan ikke se dine billeder!

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Nicolai

Dato : 31-10-05 16:23

> Din server er defekt, jeg kan ikke se dine billeder!

Den lider vel under kvantiteten...

Fra : Holst

Dato : 31-10-05 16:46

Langgaard Bærbar wrote:

> Din server er defekt, jeg kan ikke se dine billeder!

Virker nu fint her. Men du er nu ikke gået glip af noget væsentligt.
Overskriften, "knipserier", siger det meget godt.

Fra : LM

Dato : 31-10-05 17:02

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> wrote in message

> Virker nu fint her. Men du er nu ikke gået glip af noget væsentligt.

He he, det var liige hvad jeg skulle til at skrive .

> Overskriften, "knipserier", siger det meget godt.

Præcis. Nogle af billederne er for mørke, nogle er uskarpe, og nogle har en
rodet baggrund der ødelægger et nogenlunde acceptapelt knipseri. Og langt de
fleste ser ikke ud til at have noget "formål".

LM

Fra : Holst

Dato : 01-11-05 08:44

LM wrote:

> Præcis. Nogle af billederne er for mørke, nogle er uskarpe, og nogle har en
> rodet baggrund der ødelægger et nogenlunde acceptapelt knipseri. Og langt de
> fleste ser ikke ud til at have noget "formål".

Der er skam et formål, og det er at blive en del af Danmarks største
private billedgalleri. Vil man være Danmarks største private
billedgalleri, så kan man sikkert ikke bruge billedkvalitet som en
parameter ved udvælgelsen af billeder, for krævede man en høj
billedkvalitet, så ville man ikke længere være Danmarks største private
billedgalleri.

Fra : LM

Dato : 01-11-05 14:03

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> parameter ved udvælgelsen af billeder, for krævede man en høj
> billedkvalitet, så ville man ikke længere være Danmarks største private

Ja, det er jeg godt klar over, og en del af formålet er jo også at få så
mange hits som muligt, så man kan præsentere den som en af de mest besøgte.
Derfor provokeres med useriøs, nedladende kritik af både fotos og skribenter
for at få folk til at se "om han da selv gør det så meget bedre" - at det
ikke er tilfældet er jo åbentbart ligegyldigt for han har opnået hvad han
ville: at provokere folk til at klikke ind på siden.

Det er lidt ligesom klassens "klovn" eller "ballademager": kan man ikke få
opmærksomhed på dygtighed m.v. kan man altid få den ved at være
klovn/provokatør eller whatever. Hellere negativ opmærksomhed end ingen
opmærksomhed

LM

Fra : Morten Wartou

Dato : 31-10-05 16:26

> Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

Jeg får kun:

"ForbiddenYou don't have permission to access
/new_photos/preview_week_43_1of5.html on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an
ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.33 Server at niels.local Port 80"

Er det fordi jeg har udøvet reel kritik af dine billeder?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 16:45

> Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

Hej Niels.

De fleste af dine billeder lider stadig af en aldeles håbløs komposition. FX

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_bagsvaerd-kirke-37.html

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_marienborg_slot-03.html

Hilsen Palle

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-10-05 17:21

Palle Johansen wrote:

> De fleste af dine billeder lider stadig af en aldeles håbløs komposition. FX
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_bagsvaerd-kirke-37.html
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_marienborg_slot-03.html

Ha-ha-ha... tror du ikke du skal ansøge om en ny førehund...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 17:36

> Ha-ha-ha... tror du ikke du skal ansøge om en ny førehund...

Nej tak - jeg klarer mig fint uden.....

Billedet fra kirken er vind og skæv. Kompositionen vælter og hele billedet
giver en oplevelse af uligevægt, der gør billedet af de ellers så fine
linier og farver ubrugeligt.

Billedet fra Marienborg har du ødelagt ved at beholde den skæve forgrund -
og det bliver bestemt ikke rettet op ved at der er et stort træ totalt
malplaceret og underbelyst i venstre side.

Jeg gentager: Dine billeder lider af en aldeles håbløs komposition

Med venlig hilsen

Palle Johansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 31-10-05 18:00

Palle Johansen wrote:

> [...]
> malplaceret og underbelyst i venstre side.
>
> Jeg gentager: Dine billeder lider af en aldeles håbløs komposition

Måske kommer du på "den sorte liste" fordi du kommer med reel og
fornuftig kritik.

Billedet af Marienborg har osse en uheldig hæk, der hugger den nederste
række vinduer af stuehuset.

Bo //

Fra : Per

Dato : 31-10-05 22:57

> Ha-ha-ha... tror du ikke du skal ansøge om en ny førehund...

LOL!!!

Efter et kig rundt på Niels' hjemmeside var jeg nærmest chokeret over at
opdage, at han er en "voksen" mand! Jeg har altid forestillet mig en
arrogant knægt på 20-25 år max. At en voksen mand ville opføre sig sådan
havde jeg ikke lige forestillet mig :P Man kan også undre sig over, at en
person med så mange års erfaring som fotograf vil være bekendt at
offentliggørre så mange jævnt kedelige "knipserier" efter at køre en så hård
linie her i gruppen.

Og så kalder han sig grafiker og webdesigner?!? Måske han skulle opdatere
sin egen side. Designet ligner noget fra Internettets barndom ;P

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 21:19

Køerne er sjovt set, bare en skam at de går nede i jorden, men jeg kan godt
se at det var svært at komme højere op for at tage billedet.

Poul B-H

Fra : ksk

Dato : 31-10-05 21:34

du skulle nu nok ha smidt dem ud

Ksk

Fra : Brian S

Dato : 31-10-05 22:10

Kun Ole Larsens billeder er kedeligere.

Fra : Fif

Dato : 01-11-05 00:10

> Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

Nu har jeg kigget og kigget...Nej, jeg kan altså ikke finde eet af dine
mange registreringer der fanger mig. Sorry!

;0)Fif
(Ann-Kirstin R)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-11-05 06:52

In article <cvx9f.190$k33.53@news.get2net.dk>, Fif wrote:

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg kigget og kigget...Nej, jeg kan altså ikke finde eet af dine
> mange registreringer der fanger mig. Sorry!

Det er heller ikke målet. Det er en billedbank. Så målet er at sælge det
netop som registreringer, billeder af objekter som er velegnede til
reklamebrug.

Fra : Petter Ettrup

Dato : 01-11-05 08:30

Hvis et billede ikke fanger er det vel ikke brugbart til en reklame - eller
hvordan!?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-11-05 23:34

In article <43671972$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Petter Ettrup wrote:
> Hvis et billede ikke fanger er det vel ikke brugbart til en reklame - eller
> hvordan!?

Eksempelvis nedtonet til 30% sombaggrund i et årsregnsskab. Det skal
have lidt at gøre med firmaet, men må ikke stjæle opmærksomheden.
Eller et fuldt stop skilt, hvor det ska illustrere noget i teksten,
eller nogle situationsbilleder fra en æblefarm etc.

Fra : Fif

Dato : 01-11-05 09:55

> [...]
>
> Det er heller ikke målet. Det er en billedbank. Så målet er at sælge det
> netop som registreringer, billeder af objekter som er velegnede til

Hmm... så er det jo nok der filmen knækker for mig. Jeg har overhoved ingen
erfaring med registreringer/reklamebilleder.

Det jeg kigger efter på et billede er om det fanger mig f.eks gennem motiv,
komposition, detaljer eller noget helt specilet opnået gennem farvevalg, dof
eller fixpunkter.

;0)Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-11-05 11:34

Fif wrote:

> Hmm... så er det jo nok der filmen knækker for mig. Jeg har overhoved
> ingen erfaring med registreringer/reklamebilleder.

Så må du da være totalt blind.
Du lever (tror jeg da) i et samfund der konstant bombarderer alle med netop
reklamebilleder og registreringer. Men det kunne jo være, at du ikke er
/bevidst/ om det.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-05 13:27

Jan Bøgh wrote:

> Så må du da være totalt blind.

Ja... alle denne gruppes talentløse knipsere, er faktisk berettiget til
at få udleveret et gult armbind og en hvid stok...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Fif

Dato : 02-11-05 13:33

> Så må du da være totalt blind.
Ikke korrekt ;0)

> Du lever (tror jeg da) i et samfund der konstant bombarderer alle med
> netop reklamebilleder og registreringer. Men det kunne jo være, at du ikke
> er /bevidst/ om det.
Korrekt ;0)

Det at blive bombaderet med bestemte ting i hverdagen gør at det til sidst
forsvinder fra een's bevidsthed, ihf min. Sætter man sig det mål at tage
stilling til det, er sagen en helt anden. Bevars, mange reklamebilleder
sætter da sine spor i underbevistheden om man vil eller ej, men det er nu
ikke det jeg tænker mest på i hverdagen og som jeg lægger til grund for mit
billedsyn.
Så du har delvis ret.

;0)Fif
(Ann-Kirstin)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-11-05 01:26

> Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

Hej Niels!

jeg kan rigtigt godt lide kajakroer_12
Baade_paa_land-01 kunne ha været godt, havde du brugt mere vidvinkel eller
trådt længere tilbage. Mere med, please.
Det samme gælder oliepletter-41, du mangler hjørnerne af pletterne - ellers
godt set.

Resten? - Tjah, jeg må være blevet mere kræsen med alderen

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ksk

Dato : 01-11-05 12:02

> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger

Jeg beundre dig sgu Jesper ....

KsK

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-05 03:09

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg beundre dig sgu Jesper ....

Tak, men det behøver du såmænd ikke.

Jeg har bare lært mig, at med lidt pli og høflighed kommer man længst her på
usenet.
Måske du kunne lære lidt
Det vil især klæde dig, at lige lade indlæg hvile lidt inden du kaster dig
ud i frontale angreb på skribenterne. Det vil også klæde dig at opgive at
forfølge skribenter, der har været efter dig i andre sammenhænge. Den form
for nag former et uheldigt billede af en troll, der ustanseligt er på udkig
efter mere ballade. Det er der jo ingen grund til, selv om Jens Bruun, NRE
eller hvem ellers har pisset dig af i en gammel diskussion. Bygones er
bygones. Lad det ligge og deltag i diskussionen ligeværdigt istedet for.
Gammelt nag bidrager ikke med andet end støj.

Noget andet er NRE's ofte lige lovligt karske kritikker af diverse postede
billeder. Jeg har noteret mig, at han har 3 karakterer til billederne:
suverænt billede, rigtigt godt billede, og "knipserier" Har man det i
baghovedet, vil man se, at han oftest har ret. Ikke at det ændrer på, at han
godt kunne være en smule mere pædagogisk i sin kritik, men fred være med
det. Han jagter i det mindste ikke folk gennem diverse tråde men nøjes med
at være uforskammet fra tråd til tråd

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ksk

Dato : 02-11-05 22:26

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det. Han jagter i det mindste ikke folk gennem diverse tråde men nøjes med

nå folk kalder mig en nar og det der er være så regere jeg nre ha aldrig
kommentar min billederne men måden ha tale/skrive til folk der gø jeg syne
han er for meget ... jeg ha da holdt med Jens B engang da han efter min
mening hade ret .. men hvorfor kalde folk for onaisnste eller det der er
være

KSK

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-11-05 03:38

> [...]
> han er for meget ... jeg ha da holdt med Jens B engang da han efter min
> mening hade ret .. men hvorfor kalde folk for onaisnste eller det der er

Well, indrømmet du havde en uheldig start herinde - Jeg husker det ret
tydeligt.

Men igen! Jeg vil anbefale dig at vaske tavlen ren og indgå i de forskellige
tråd med åbent sind og med fredelige hensigter. På den måde ryger der masser
af positive indtryk den anden vej oxo.
Det er nu vejen frem.
Med hensyn til NRE, så ignorer hans negative kritikker og tag det, der er
noget værd - Af og til ryster han også et guldkorn ud af ærmet
Fakta er, at alle de følgekommentarer af negativ karakter til NRE's
kritikker støjer langt mere end hans oprindelige indlæg.

Med hensyn til Jens Bruun, så husk, at der skal mindst 2 til et slagsmål.
Jens har godt nok en ret kort lunte, en ret direkte humor og er ofte mindre
diplomatisk i sit ordvalg, men det ændrer ikke på, at han er en skæg fætter
med stor iderigdom og viljen til at gennemføre en beslutning. Han er faktisk
rar at kende. Jeg har mødt ham ved flere arrangementer, og vi hygger os
gevaldigt sammen.

Så igen vask tavlen ren og start forfra på den rigtige fod denne gang

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-11-05 10:45

Frodo Nifinger wrote:

> Med hensyn til NRE, så ignorer hans negative kritikker og tag det, der er
> noget værd .... cut...

Hmm... det kan næppe handle om, at jag har generet "ksk", det handler
snarre om, at han er mopset over, at jeg ikke ka' ta' ham alvorligt, og
at jeg derfor ignorerer ham.

Og "ksk" ka' sige og gøre hvad han vil, jeg har ikke tænkt mig at bruge
min tid på hans fotografiske og skriflige udgyldelser.

Jeg ka' dog trøste "ksk" med, at han ikke er den eneste, der er desperat
og fortvivlet over, at jeg ignorerer ham, han ka' lave en klub sammen med
leif langgaard og morten wartou, de ka' heller fatte, at jeg ikke vil
bruge min tid på at reflektere på deres udgydelser, de er faktisk gået så
langt, at de sender mig deres Re'er som e-mails, og de har slet ikke
opdaget, at jeg har puttet dem i min mailservers spam-filter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 03-11-05 22:37

> [...]
> langt, at de sender mig deres Re'er som e-mails, og de har slet ikke
> opdaget, at jeg har puttet dem i min mailservers spam-filter...

ja nu ha du aldrig kommetare et af min billdedere syne bare du er er en
modbydelig gamle sur mand !!! denne mening ha jeg ikke fordi du ignorere mig
næ fordi jeg syns du er direkte dum og ubehanlig at høre på ..
helt ærlig Niels så forstå jeg ikke at du tror folk er sure over du Ignorere
dem ,, jeg ha endnu ikke læst nået brugbart fra dig såååå !!!!

så i min øjne er du bare en BRIAN det Tror og Tror !!!

KsK

Fra : ksk

Dato : 03-11-05 22:39

> Med hensyn til Jens Bruun, så husk, at der skal mindst 2 til et slagsmål.

JA som min far altid sager til mig ,, du må aldrig start et slagsmål ,,!!!
men hvis det komme til stykket så slå først

KsK

> Så igen vask tavlen ren og start forfra på den rigtige fod denne gang
>
> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger

næ Jesper nå man bliv personlig så ha man vel ret til at regerer eller hva
!!!

KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 03-11-05 22:56

On Thu, 3 Nov 2005 22:39:21 +0100, ksk wrote:

> JA som min far altid sager til mig ,, du må aldrig start et slagsmål ,,!!!
> men hvis det komme til stykket så slå først
>
> KsK

Tæl lige til 10 før du svarer. Jeg synes at du starter slagsmålene tit.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-11-05 01:42

> næ Jesper nå man bliv personlig så ha man vel ret til at regerer eller
hva
> !!!

Selvfølgelig har man ret til at forsvare sig og gi igen, men hvad formål
tjener det at forfølge folk fra tråd til tråd og rakke ned på dem der. Hold
de blodige slagsmål i den tråd, de starter i. Det andet er ikke andet end
trolleri og meget lidet sympatisk. Du vinder ingen venner på det i hvert
fald, heller ikke om det så drejer sig om NRE, der har pisset mange af med
sine kendte kommentarer.

Lyt nu til et godt råd. Det er sandsynligvis den eneste håndsrækning, du får
her.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : emj

Dato : 04-11-05 23:48

ksk skrev:

>nå folk kalder mig en nar
Så behøver du ikke gøre dig en masse anstrengelser for at bevise, at
de har ret.
Hilsen emj

Fra : ksk

Dato : 05-11-05 00:06

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Så behøver du ikke gøre dig en masse anstrengelser for at bevise, at
> de har ret.
> Hilsen emj

GAB

Fra : Michael

Dato : 01-11-05 06:15

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

Der er 2 landskabsbilleder jeg godt kan lide:
hest_landskab-33.jpg og landskab-65.jpg

Mvh. Michael

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-11-05 09:07

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

Atter en gang en lang stribe inderligt uinteressante billeder, en del af
dem ovenikøbet dårlige rent teknisk.
Frederiksdal - 14: Kunne være blevet om ikke andet en balanceret
konstruktion hvis kameraet var drejet 2-3 grader til venstre.
Landskab 65: hvis den brune forgrund var væk og himlen sådan cirka
halveret, kunne det være et hæderligt stemningsbillede.

Resten er bedst tjent med at blive forbigået i tavshed!

Mvh
Erling

Fra : Jacob Klamer

Dato : 01-11-05 11:15

> Niels: Jeg har smidt 60 nye knipserier on-line
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_43_1of5.html

"Blandede bolsjer", sagde du for nylig da jeg linkede til mit galleri.
(Eller noget i den stil).
Det samme kan man sige her. Typiske arkivbilleder, de fleste af pæn teknisk
kvalitet.

Ang. disse blade:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_efteraarsfarver-70.html
-synes jeg du skulle have blændet lidt ned og undgå overbelysning af
stilken.

Og på disse blade:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_efteraar-48.html
-er det en skam at ikke hele baggrunden er mørk.

Landskabet på dette billede:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_landskab-65.html
-har gode kurver, men der er for meget himmel.

--
-Jacob Klamer. (fjern helten ved mail)
www.jacobklamer.dk

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 01-11-05 13:01

Hvorfor er det lige at du poster link til din salgsside?

Var det ikke en ide at du valgte de to bedste ud, og kun viste dem, for
derefter at gå i dialog med dem der kommenterer dem.
Det er beskæmmende at du ikke svarer dem der bruger deres tid på at skrive
om dine billeder.
Er stock-fotos "billeder" der skal vurderes som var de fotografier, har de
egentlig noget at gøre i denne gruppe?

Er stock-fotos ikke en vare?

Lidt om billederne:

Ingen af billederne har den kvalitet, som man kunne forvendte at en
professionel fotograf med mange års erfaring burde kunne levere!

mark_efteraar_72:

Hvorfor er det ikke strukturen i marken du bruger som motiv, det var jo det
du så, og stansede for at fotografere ikke, så ødelæg ikke billedet med at
have rod foroven i billedet, og hvor er farver og kontrast. Ideen var god
men du fik den ødelagt!

Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-11-05 23:35

Ikke så meget at hente denne gang rent fotomæssigt udover registreringer,
som vel er det primære formål med din site. Dog synes jeg kajakroeren er
flot, selvom der hænger et forstyrrende blad ned fra oven i billedet.
Vandspejlingen er også ok.

--
Kind Regards,
Hans Kruse