Gravid kat...
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 31-10-05 19:57

Hej NG

Vi har en tilløber kat som kommer til os hver morgen og hver aften og får
mad... Den har nogen gange en lille killing med og vi tror at det er
hendes... Men vi tror hun er med killinger igen, kan det passe.. Hvor
hurtigt efter at hun har fået første kuld kan hun være med killinger igen...
Kan man se på en kat hvor lang den er henne og opføre den sig anderledes
hvis den er tæt på fødslen... Det skal siges at vi er sikker på det ikke er
en vildkat, for hun er meget kælen... Her til aften var hun inde og hun
hoppede op på vores sofa og lå og hyggede sig... Vores problem er at vi selv
har en 7 år gammel steriliseret hun kat, og vi syntes det er lidt synd for
hende hvis hun skal til at vænne sig til en ny kat... Det skal siges at de
slås ikke og de kan også godt være sammen.. Og det har vores kat aldrig
kunne med andre katte...Men lige nu har vi lavet en seng til tilløber katten
ude på vores værksted, hvor den lægger sig... Men er der nogen
forholdsregler vi skal tage os eller måske noget vi ikke har tænkt på, hvis
nu hun føder inde ved os...

Mvh Heidi

Fra : Hanne Engermann

Dato : 31-10-05 21:44

> [...]
> ude på vores værksted, hvor den lægger sig... Men er der nogen
> forholdsregler vi skal tage os eller måske noget vi ikke har tænkt på, hvis

Jeg synes, du i første omgang skal forhøre dig i nabolaget, om der er
nogen, der kender hende. Hendes opførsel udelukket, at hun er vildkat,
men muligvis en kat, der er smidt ud hjemmefra pga. killinger i maven
(igen).

Og så synes jeg, at jeres gamle kat selv har løst jeres "problem", da
hun åbenbart har accepteret tilløberen frem for de andre, hun hun har
oplevet. Katte er jo af og til uudgrundelige, og det kan tilmed være,
hun vil hygge sig ved at have fået en "veninde". Katte har det ofte lige
som os: Nogle bryder de sig ikke om, andre er bare gensidig sympati.

Med hensyn til killinger, så parrer en hunkat sig som regel igen, når
første kuld er ca. 3 uger, så hun kan sagtens have "børn i maven". Du
kan læse en masse om kattefødsler på Nettet, bl.a. på www.netdyredoktor.dk

Måske skulle du tage hunkatten en tur med rundt om dyrlægen. Han vil
nærmere kunne præcisere, hvor langt henne hun er, og forklare dig
nærmere om, hvad du skal være obs på med hende.

PS: Når hun nu ligger og rå-hygger i sofaen, hvor er den lille killing så?
Der er jo - efter hvad de "kloge" spår - udsigt til en streng vinter,
selvom det ikke tyder på det nu.

Men som sagt: Forhør dig i området

og så held og lykke

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 01-11-05 09:52

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen, der kender hende. Hendes opførsel udelukket, at hun er vildkat,
> men muligvis en kat, der er smidt ud hjemmefra pga. killinger i maven

Hej Hanne
Vi har været rundt og spørge og ingen vil kendes ved hende, vi bor lidt uden
for byen så de umiddelbare naboer ved vi det ikke er deres...

> [...]
> hun vil hygge sig ved at have fået en "veninde". Katte har det ofte lige
> som os: Nogle bryder de sig ikke om, andre er bare gensidig sympati.

Vi er bare bange for at vores gamle kat vil ændre opførsel... Hun er lige nu
meget knyttet og sover i sengen sammen med os... Det er derfor vi er bange
for at tage en ny kat ind og især da også når der kommer killinger...

> Med hensyn til killinger, så parrer en hunkat sig som regel igen, når
> første kuld er ca. 3 uger, så hun kan sagtens have "børn i maven". Du
> kan læse en masse om kattefødsler på Nettet, bl.a. på www.netdyredoktor.dk

Ja, så er vi slet ikke i tvivl om at kun er med killinger...

> Måske skulle du tage hunkatten en tur med rundt om dyrlægen. Han vil
> nærmere kunne præcisere, hvor langt henne hun er, og forklare dig
> nærmere om, hvad du skal være obs på med hende.

Det vil vi også... Her til aften har vi lavet en seng til hende i en
flamingokasse med tæpper i... som vi har sat ud til vores fyr.. så kan hun
komme og gå som hun vil, det er også derude hun får mad...

> PS: Når hun nu ligger og rå-hygger i sofaen, hvor er den lille killing så?
> Der er jo - efter hvad de "kloge" spår - udsigt til en streng vinter,
> selvom det ikke tyder på det nu.

Det er sjældent at vi ser hende sammen med killingen, men vi har en enkelt
gang lukket døren til vores fyr, efter hun var gået ud, og ca. 1 time efter
stod hun udenfor med en mus i munden og mjau... helt vildt.. Og det syntes
vi var lidt underligt, indtil vi kunne høre en killing inde fra
fyrrummet...så der havde hun taget den med ind... men det er den eneste gang
den har været med inde... Ellers har vi set den engang imellem over ved
vores genbo's gård... Men den er ikke til at komme i nærheden af og er meget
sky overfor mennesker... Vi har prøvet flere gang på at lokke den til os men
uden held...

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-11-05 10:30

> [...]
> meget knyttet og sover i sengen sammen med os... Det er derfor vi er bange
> for at tage en ny kat ind og især da også når der kommer killinger...

En fin idé med at lade fødekassen stå i fyrrerummet, men har I ikke
mulighed for at lade døren stå på klem dertil, så hun kan gå ud og ind
til jer?

Jeg er næsten sikker på, at jeres gamle kat ikke viger sin plads i
sengen hos jer(den nye er jo gæst). Men det kan da meget vel være, at I
på et tidspunkt vil have to sengekammerater i stedet for en ;>D

Jeg har set det så tit hos venner og bekendte, og selv har jeg for det
meste otte katte i sengen. - Dobbeltseng og ingen mand ;>D

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 01-11-05 17:22

> En fin idé med at lade fødekassen stå i fyrrerummet, men har I ikke
> mulighed for at lade døren stå på klem dertil, så hun kan gå ud og ind
> til jer?

jo, det har vi... Meeen jeg er stadig lidt skeptis for hvordan det vil
gå...Men nu tager jeg en snak med manden når han kommer hjem, sent i
aften...Så må vi se hvad vi gør...
Har lige været ude og foder "Twist" (det har vores 12 årig datter dømt
hende). Men hun er der ikke i øjeblikket, værksteds døren står åben så hun
kan bare gå ud og ind som det passer hende...

> Jeg er næsten sikker på, at jeres gamle kat ikke viger sin plads i
> sengen hos jer(den nye er jo gæst). Men det kan da meget vel være, at I
> på et tidspunkt vil have to sengekammerater i stedet for en ;>D

Ja, det er ganske sikkert... For hun er i hver tilfælde en hygge mis... ØV
hvor bliver jeg sur.. når jeg tænker på, hvis der bare er nogen der har
smidt hende ud...

Mvh Heidi

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 01-11-05 09:54

> [...]
>
> PS: Når hun nu ligger og rå-hygger i sofaen, hvor er den lille killing så?
> Der er jo - efter hvad de "kloge" spår - udsigt til en streng vinter,

Hov tusind tak for hjælpen.... Det glemte jeg at sige...

Fra : Hanne Engermann

Dato : 31-10-05 21:49

PPS: Faktisk parrer nogle hunkatte sig allerede ca. 1 uge efter nedkomst.
Er killingen også kælen og tillidsfuld? I så fald snup den med til
dyrlægen.

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 01-11-05 09:53

> PPS: Faktisk parrer nogle hunkatte sig allerede ca. 1 uge efter nedkomst.
> Er killingen også kælen og tillidsfuld? I så fald snup den med til
> dyrlægen.

nej det er overhovedet ikke kælen og tillidsfuld... Desværre.. men vi prøver
at lokke den til os, så den kan komme med til dyrlægen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-11-05 10:35

PS: Prøv at se her:

www.mega-mco.dk

Tryk på 'Vejledning' og scroll (langt) ned.

Prisværdigt, at I tager jeg af tilløberen. Gid alle var sådan!

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 01-11-05 17:25

> PS: Prøv at se her:
>
> www.mega-mco.dk

Nååå er det dine killinger....Nej hvor er jeg solgt... de er bare så
nuttet...Er du sikker på du kan være i sengen

> Prisværdigt, at I tager jeg af tilløberen. Gid alle var sådan!

Ja, det har du ret i.....

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-11-05 17:53

> Heidi Bech Petersen skrev:

> Nååå er det dine killinger....Nej hvor er jeg solgt... de er bare så
> nuttet...Er du sikker på du kan være i sengen

Det er nogle af mine "gamle børn" hos deres nye ejer, (men jeg har selv
lige så mange i sengen + to hunde (psst: sig det ikke til nogen).