Audi A6 2,5 TDI vs Mercedes XXX
Fra : JMN

Dato : 01-11-05 19:16

Hej i gruppen

En Audi A6 2,5 TDI, ikke automatgear. Hvis nu jeg skal finde en modpol hos
Mercedes hvilken model kunne det så være ? Størrelsen på bilen, motor m.m.

vh.
Jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-11-05 20:04

JMN wrote:
> Hej i gruppen
>
> En Audi A6 2,5 TDI, ikke automatgear. Hvis nu jeg skal finde en
> modpol hos Mercedes hvilken model kunne det så være ? Størrelsen på
> bilen, motor m.m.

Ny eller gammel A6?
2,5TDi R5 eller 2,5 TDi V6?
115 hk, 140, 155, 163 eller 180 hk?

Man. gear = 5 eller 6 gear?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-11-05 20:14

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev....

> En Audi A6 2,5 TDI, ikke automatgear. Hvis nu jeg skal finde en
> modpol hos Mercedes hvilken model kunne det så være ? Størrelsen
> på bilen, motor m.m.

Det kunne lyde som en E220CDI eller en E270CDI, afhængig af præcis
hvilken A6'er vi taler om, som nævnt i et andet indlæg.

Men der er flere muligheder.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-05 20:31

JMN wrote:
> Hej i gruppen
>
> En Audi A6 2,5 TDI, ikke automatgear. Hvis nu jeg skal finde en modpol hos
> Mercedes hvilken model kunne det så være ? Størrelsen på bilen, motor m.m.

2,5? S`er det vist ikke den nye vi snakker om, den hedder da 2,4 så hut jeg
visker.

Anyway, jeg vil tro vi er ovre at snakke om en Mercedes E 280 CDI, taget efter
pris, heste, motorstørrelse, diesel og manualt gear. En A6 er dog 10 cm
længere end en E280, A6 har 180 heste, hvorimod Mercedesen har 190.

Saludos
Lars Hoffmann

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-11-05 19:32

Lars Hoffmann wrote:

> 2,5?

Niks. Den "nye" er da 2,5 Tdi V6...

> [...]
> taget efter pris, heste, motorstørrelse, diesel og manualt gear. En
> A6 er dog 10 cm længere end en E280, A6 har 180 heste, hvorimod

Nu står der ikke hvor gammel A6 der er tale om....

Fra : Peter Juul

Dato : 02-11-05 20:41

"Morten Fruergaard" skrev :

> Niks. Den "nye" er da 2,5 Tdi V6...

Niks..... Man arbejder med 2,0 TDI 16v, 2,7 TDI og perlen : 3,0 TDI i
A6'eren

VenHils
Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-11-05 21:46

Peter Juul wrote:

> Niks..... Man arbejder med 2,0 TDI 16v, 2,7 TDI og perlen : 3,0 TDI i
> A6'eren

Men nu skriver han jo 2,5 TDi...

Så kan der jo ikke være tale om en helt ny A6...

Fra : JMN

Dato : 02-11-05 21:53

Hej igen

Det er korrekt at det er en model 98. Jeg har set på den nettet i tyskland
og ville finde alternativ hos mercedes.

vh.
Jørgen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-11-05 00:29

Peter Juul wrote:

> Niks..... Man arbejder med 2,0 TDI 16v, 2,7 TDI og perlen : 3,0 TDI i
> A6'eren

Jeg ser du har ret. Beklager fejlen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann