Hanö bugten / Bohuslän
Fra : Torkild Stærk

Dato : 09-06-01 22:43

Har du været i Hanö bugten ?
Vi har været meget glade for at sejle i den østsvenske skærgård men
overvejer at sejle til Hanö bugten i år.
Jeg vil blive glad hvis du har nogle bud på følgende - og hvad du selv synes
er væsentligt.
Er der ligeså gode muligheder for at ligge med stævnen ved en ø i Hanö
bugten ?
Er farvandet beskyttet ? (Min datter hader bølger)
Hvordan er din oplevelse af de 2 farvande ?

Hvis du har lidt input håber jeg du vil maile mig.

Fra : Niels Otto Wind-Jens~

Dato : 11-06-01 21:50

Sidste år brugte vi 3 uger i Hanö bukten med en masse dejlige oplevelser til
følge. Der er mange skønne havne og ankerpladser i hele området fra
Simrishamn til Karlskrona, men bølger kan du og din datter ikke helt undgå !
Men i sagens natur ligger kysten beskyttet fra alt mellem SW og NE vinde og
der er mange lune pladser hvor du kan fortøje mod klipperne. Selve Hanö
ligger midt i det hele og kan være lidt mere udsat, men er bestemt et besøg
værd (http://hem.passagen.se/hanohome/)
I vil være glad for turen !
Med sejlerhilsen
Niels Otto