Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af film til kamera over nettet??
Fra : Rune Gøgsig

Dato : 09-06-01 22:34

Hej gruppe
Er der nogen der har erfaring i at købe film på nettet ??

For det ser ud til at der er en del penge at spare.
Jeg fandt denne side
http://www.mx2.org/acatalog/MX2_org_Kodak_Print_184.html
og det er da rimligt billigt.

Rune

Fra : Søren Straszek

Dato : 10-06-01 00:15

Rune Gøgsig <rune@goegsig.dk> wrote:

> Hej gruppe
> Er der nogen der har erfaring i at købe film på nettet ??
>
> For det ser ud til at der er en del penge at spare.
> [...]

De to gang jeg har købt hos den pågældende butik har jeg fået leveret
forkerte varer. Og du skal ligeledes være opmærksom på at der oven i
prisen kommer 25% dansk moms om told på 6-7%, men de er dog stadig en
smule billigere.

Søren

Fra : Rune Baess

Dato : 10-06-01 01:58

"Søren Straszek" <straszek@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> forkerte varer. Og du skal ligeledes være opmærksom på at der oven i
> prisen kommer 25% dansk moms om told på 6-7%, men de er dog stadig en

Hvordan kan der komme moms på hvis firmaet ligger i england?
(de var da med i EU sidst jeg checkede)

Rune B.

Fra : Fototal.dk

Dato : 10-06-01 06:47

> Hvordan kan der komme moms på hvis firmaet ligger i england?
> (de var da med i EU sidst jeg checkede)

Firmaet ligger ikke i England.
Det ligger på kanaløen Guernsey - som har specielle afgiftsregler.

Mvh: Finn.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 10-06-01 14:14

On Sun, 10 Jun 2001 02:57:51 +0200, "Rune Baess"
<rune@(removethisthing)baess.dk> wrote:

>Hvordan kan der komme moms på hvis firmaet ligger i england?
>(de var da med i EU sidst jeg checkede)

Jeg køber ofte bøger hos Amazon i England og der opkræves altid 25%
moms. - Men du mener måske told?
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Kim Bech Andersen

Dato : 10-06-01 18:51

On Sun, 10 Jun 2001 15:14:05 +0200, Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk> wrote:

>Jeg køber ofte bøger hos Amazon i England og der opkræves altid 25%
>moms. - Men du mener måske told?

Amazon's "problem" er at de sælger så meget til danmark at det er
krævet at de opkræver dansk moms i stedet for engelsk moms (ingen moms
på bøger i England).

Kim

PS.: Jeg kender ikke den eksakte grænse for stort et salg der udløser
pligten til at opkræve dansk moms

Fra : Rune Baess

Dato : 11-06-01 21:49

> Amazon's "problem" er at de sælger så meget til danmark at det er
> krævet at de opkræver dansk moms i stedet for engelsk moms (ingen moms
> på bøger i England).

Nåja, det giver mening, for man skal normalt ikke betale dansk moms hvis der
i forvejen er betalt moms (eller VAT) i et EU land.

Rune B

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-01 22:59

Kim Bech Andersen <kiban@bistrup.dk> wrote:

> PS.: Jeg kender ikke den eksakte grænse for stort et salg der udløser
> pligten til at opkræve dansk moms

Mig bekendt er det kr. 200.000,-. Det værste er, at det er
frivilligt, om et EU-land vil benytte sig af den regel. Og vil et land
endelig benytte sig af reglen, er der også en højere sats på, og hæng
mig nu ikke op på det, vist nok kr. 800.000,-.
Da vi her i Danmark skulle stemme om det indre marked, lovede
vores politikere os, at der ville komme fri bevægelighed for varer over
grænserne i EU uden told eller moms. Alligevel håndhæver de danske
politikere nu den helt frivillige regel der siger, at alle firmaer i
EU-lande der sælger for mere end kr. 200.000,- til Danmark om året, skal
opkræve dansk moms. Det vil altid være en ulempe for os, da den danske
moms er den højeste, og hvis politikerne virkeligt levede op til deres
løfter om varernes fri bevægelighed over grænserne, ville de se bort fra
reglen ligesom mig bekendt stort set alle andre EU-lande.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rune Gøgsig

Dato : 10-06-01 11:08

Du lyder som om du har prøvet at handle en del film på nettet er der andre
steder som er mere spændende at handle hos.???
Som levere de vare som man har bestil. Desuden må det godt være billigt.

Rune G

Fra : Rune Baess

Dato : 11-06-01 21:53

> [...]
> steder som er mere spændende at handle hos.???
> Som levere de vare som man har bestil. Desuden må det godt være billigt.

Jeg har købt en del hos www.scandinavianphoto.se , som gladeligt og uden
problemer sælger til virksomheder i DK uden moms...
(man skal opgive sit SE nr.)

- Men da filmene næsten koster det samme hos FOTO/C (proff), har jeg nu fået
mig en konto der.

Rune B

Fra : Kim Bech Andersen

Dato : 10-06-01 18:54

On Sun, 10 Jun 2001 01:14:40 +0200, straszek@stofanet.dk (Søren
Straszek) wrote:

Jeg har også handlet der med blandede resultater; Produkterne har
været ok og billige men det har tit taget længere tid end forventet
samt krævet genbestillinger og opringninger til firmaet før de
leverede.

Kim

PS: Jeg er aldrig blevet afkrævet told kun moms. Men det har stadig
været det klart billigste sted.

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 10-06-01 12:27

Jeg køber alle min film i Tyskland hos http://www.ny-camera.net/
Der kommer ikke dansk told eller moms på.

Jeg køber mest Fuji Reala (135/36) og sparer typisk 10-16 kr. pr. film - i
forhold til storkøbspris hos fx Foto C - endda når portoen er medregnet.
Jeg køber til 1 år af gangen (30 film) og lægger dem i køleskabet.

Sidst var der godt 2 ugers leveringstid, men det kan være fordi jeg bestilte den
helt nye Fuji NPC160 Prof., som (i hvert fald dengang) var så ny at den ikke
kunne fås i Danmark. Forrige gang (i 2000) leverede de meget hurtigt (bestilte
søndag og modtog den onsdag!)

Jeg har altid fået præcist, hvad jeg bestilte og til den aftalte pris. Samme
sted har også købt et objektiv, hvor jeg sparede omkring 3000 kr.! i forhold til
DK.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen