MS Windows
briani 27239
Harddiske
Fra : Peter Hansen

Dato : 31-10-05 11:36

Jeg kører med 2 harddiske på min Pcer. Den ene hvor C drevet ligger på
,bruger jeg jo hele tiden, men spørgsmålet er, er der en indstilling, så den
anden harddisk går i dvale, efter et stykke tid hvor den ikke bliver brugt.

På forhånd tak
Peter

Fra : Rado

Dato : 01-11-05 23:57

On Mon, 31 Oct 2005 11:36:24 +0100, "Peter Hansen"
<gwph@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>anden harddisk går i dvale, efter et stykke tid hvor den ikke bliver brugt.

Alle diske der ikke bliver brugt burde reelt gå i dvale når det er
valgt under strømstyring.

Men i praksis fungerer det ad H til (i alt fald i Win2000 og tidligere
systemer) - sletter man f.ex. en fil på et kørende drev, oplever man
som regel at et eller flere sovende drev starter op uden grund (uanset
om papirkurv er slået til eller fra). Tilsyneladende en bug som MS
ikke gider rette.

Så jeg har helt droppet det nu. Diskene har alligevel bedre af at stå
og køre hele tiden end at starte op og ned konstant. Desuden er det
stort set intet man sparer i strøm - nogle få kroner om året - hvis
det er det man er ude efter.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-11-05 00:47

Hej Rado, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> tidligere systemer) - sletter man f.ex. en fil på et kørende drev,
> oplever man som regel at et eller flere sovende drev starter op

Jeg ved ikke, om nogen kan bruge det til noget, men det fungerer fint
her med Windows XP SP2.

Min gamle harddisk (4,3 GB og stammende fra 1997) blev smidt i det nye
system (dec. 2004) og anvendt som en slags "slaggedrev". Dvs. der
ligger ingen installerede programmer på det, men en masse uinstalleret
freeware, sikkerhedsoppakning (zipning) af diverse datafiler mv. og den
slags.

Systemets harddiske er sat til at gå i standby efter 30 min. Jeg er
Windows Commander-fan, hvor venstre vindue ved opstart står i en
bestemt subfolder på det nye drev, højre vindue i roden af det gamle.
Derfor har jeg jævnlig gennem 11 mdr. bemærket, at højre side ofte lige
skal starte op - dvs. den gamle disk - når Windows Commander startes.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm