Melder ikke ind på netværket efter standby
Fra : Anders Bang

Dato : 01-11-05 09:47

Hej,

Jeg har sat et hjemmenetværk op bestående af en HTPC, der fungerer som
filserver og gateway til internet-forbindelsen, samt en enkelt workstation.
Maskinerne er kablet i et peer-to-peer netværk vha. et crossover-kabel og
kører begge WinXP Pro SP2. Internet-forbindelsen er delt vha. Windows' ICS
og fildeling virker fint (har fundet ud af, hvordan WinXP firewall'en samt
Norton Internet Security skulle sættes op på begge maskiner).

Pt. eksperimenterer jeg med at få strømstyring til at virke på HTPC'en og
indtil videre har jeg fået den til at gå i standby (S3-mode) efter et i
Windows specificeret tidsrum. Vækning foregår indtil videre manuelt - det er
planen også at få WOL til at virke, men en ting ad gangen...

Mit problem er i øjeblikket følgende:

1. Begge PC'ere bootes. Internet og fildeling virker efter hensigten på
begge PC'ere.
2. HTPC'en går korrekt i S3-standby efter inaktivitet.
3. HTPC vækkes manuelt ved tryk på power-knap og vågner fint.

Problemet er nu, at HTPC'en aldrig melder sig tilbage på netværket og dermed
gør internet-forbindelsen og dens filer tilgængelige for workstation.
Faktisk
kan jeg heller ikke se workstation fra HTPC, hvilket jeg kunne før den gik i
standby. Hvis jeg rebooter HTPC'en, logger den fint på netværket og alt
virker igen efter hensigten.

Hvordan får jeg HTPC'en til at koble sig tilbage på netværket efter endt
standby?

Fra : Anders Bang

Dato : 01-11-05 10:31

> Hvordan får jeg HTPC'en til at koble sig tilbage på netværket efter endt
> standby?

Aahhh... fandt selv delvist svaret ved at disable power saving mode på
LAN-netkortet i Enhedshåndtering på HTPC'en. Desværre re-connectes der kun
med 100mBit/s istedet for 1gBit/s før standby... any ideas?

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 12:27

Anders Bang wrote:

> Aahhh... fandt selv delvist svaret ved at disable power saving mode på
> LAN-netkortet i Enhedshåndtering på HTPC'en. Desværre re-connectes der kun
> med 100mBit/s istedet for 1gBit/s før standby... any ideas?

ja, sæt den til at bruge 1Gbit permanent, i stedet for auto-sensing.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-11-05 19:43

On Tue, 01 Nov 2005 12:26:36 +0100, "Claus Albæk (Kbh.)"
<claude@eugina.dk> wrote:

> ja, sæt den til at bruge 1Gbit permanent, i stedet for auto-sensing.

Det er generelt en ret dårlig løsning at slå autoneg fra på Gigabit
Ethernet.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Anders Bang

Dato : 01-11-05 20:00

Tak for jeres svar. Problemet blev løst ved en driver-opdatering.