Router fra Cybercity
Fra : jane

Dato : 30-10-05 18:42

Har lige modtaget routeren fra CC, da jeg skulle komme på nettet via CC på
onsdag, meen jeg er noget skuffet over, at man kun kan tilslutte en
computer, da jeg har 2.

Jeg har en Router D-Link (DI-604) som jeg er meget glad for, kan jeg mon
tilslutte den til CC routeren, og bruge den som en slags switch, eller skal
jeg virkelig ud og købe en swits?

En anden ting jeg heller ikke forstår, er at når jeg har et skillefilter
allerede, er det så nødvendig at bruge CC`s såkalte splitter?

Jeg er træt af dimser her og der og allevegne :(

CC support har ikke kunne give mig et kvalificerede svar.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Thomas Demant

Dato : 30-10-05 19:24

> [...]
>
> Jeg har en Router D-Link (DI-604) som jeg er meget glad for, kan jeg mon
> tilslutte den til CC routeren, og bruge den som en slags switch, eller
Ja, det kan du. Du kan enten sætte din DI-604 router til, som normalt, altså
med WAN porten forbundet til CC's router.
Alternativt kan du slå DHCP-serveren i din DI-604 router fra og så bruge den
com switch (port 1 til 4). Den ene port til CC's router og så har du 3 frie
porte.
Ikke en rigtig løsning, men det virker

> En anden ting jeg heller ikke forstår, er at når jeg har et skillefilter
> allerede, er det så nødvendig at bruge CC`s såkalte splitter?
Det ved jeg ikke. Prøv dig frem. Jeg ved intet om ADSL, men jeg tror at det
er samme frekvenser der skilles. Så jeg vil tro at det vil virke med dit
gamle.

--
Thomas
4990 Sx

Fra : jane

Dato : 31-10-05 19:17

"Thomas Demant" <news@dement.dk> wrote in

> [...]
> Det ved jeg ikke. Prøv dig frem. Jeg ved intet om ADSL, men jeg tror
> at det er samme frekvenser der skilles. Så jeg vil tro at det vil

Ok tak for et godt svar, det lyder da forståligt, Jeg må så prøve mig
lidt frem på onsdag, og se om jeg kan få det til at virke, ellers må jeg
vende tilbage igen.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Per Andreasen

Dato : 30-10-05 20:24

Hvis det en "pakkeløsning" du har fået af Cybercity med adsl og telefoni,
skal du etablere en parallelkobling af dit telefonnet, hvis du ikke har dit
modem på husets/lejlighedens første telefonstik (indgangen).

mvh Per Andreasen

Fra : jane

Dato : 31-10-05 19:12

"Per Andreasen" <per.andreasen@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> telefoni, skal du etablere en parallelkobling af dit telefonnet, hvis
> du ikke har dit modem på husets/lejlighedens første telefonstik

Jeg har ikke telefoni, kun adsl. og jeg har skillefilter.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Thomas Demant

Dato : 01-11-05 10:32

> Jeg har ikke telefoni, kun adsl. og jeg har skillefilter.
Så skulle det ikke have nogen betydning om du har et skillefilter eller ej.
Skillefilteret "skiller" bare internet og telefoni fra hinanden, så du kan
tale i telefon uden ADSL modemets larm i baggrunden og omvendt.

--
Thomas