Firefox-problem
Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-05 16:56

Umiddelbart er det her måske ikke så Mac-relevant, men jeg har engang
haft præcis den samme fejl med Safari på min Mac. Alle de andre browsere
virkede fint samtidig. Her hjalp det at genstarte.
På mit arbejde har jeg installeret Firefox som browser på de
computere, jeg jævnligt sidder ved. Vi går nemlig en del rundt og har
derfor ikke en fast computer. Vi har dog vores eget log-in.
Styresystemet er Windows XP. Jeg bruger Firefox pga. muligheder som
tabbed browsing, men også fordi, man ikke kan bruge ÆØÅ i iCard med
Internet Explorer. Hvis nogen kan løse det problem, vil jeg også være
taknemmelig. Pludselig er der kommet følgende fejl i Firefox på alle
computere. Meddelelsen kommer, ligegyldigt hvilken hjemmeside, man
forsøger at forbinde med, så her er brugt Mediamac:

"Forbindelsen blev annuleret under forsøget på at kontakte mediamac.dk"

Og der er ingen forbindelse til noget overhovedet. Umiddelbart lyder det
som om, det er noget udenfor browseren, der afbryder dens forbindelse.
Men kan det virkelig være rigtigt? Kan IT-afdelingen have lukket for
Firefox? Det er jo sket på adskillige computere på en gang. Jeg har
prøvet at tømme alle caches og installere igen, men lige lidt hjælper
det. En genstart hjælper heller ikke, som det ellers gjorde på min Mac,
da den havde samme problem i Safari.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Carl Drud

Dato : 31-10-05 18:06

Henrik Münster wrote:

> [...]
> prøvet at tømme alle caches og installere igen, men lige lidt hjælper
> det. En genstart hjælper heller ikke, som det ellers gjorde på min Mac,

Måske der er noget her der kan bruges:

http://kb.mozillazine.org/Error_loading_any_website

Carl

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-05 18:57

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Måske der er noget her der kan bruges:
>
> http://kb.mozillazine.org/Error_loading_any_website

Jeg vil prøve at se på det. Tak for hjælpen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-05 16:17

> Jeg vil prøve at se på det. Tak for hjælpen.

Jeg kan desværre ikke umiddelbart se en løsning på problemet. Det er jo
computerne på mit arbejde, og jeg tør derfor ikke pille for meget ved
dem. Jeg er faktisk slet ikke sikker på, at jeg må installere Firefox
eller andre programmer på dem. Måske skulle jeg fjerne Konfabulator fra
dem igen
--
Henrik Münster
Esbjerg