Entourage, Palm og iSync
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 30-10-05 19:40

Hej gruppe.

Mit nye arbejde har været vældigt forstående ang. min "mac-fetish" og
indvilget i at købe en powermac dual 2.3 til arbejdet (er kommet,
LÆKKER MASKINE) og en iMac 20" hjemtil (Venter spændt). De bruger
Exchange 2003 og har derfor investeret i Office 2004 (entourage) til
begge maskiner.

Entourage fungerer så vidt jeg kan se fint med deres Exchange server.
Men derhjemme har jeg også en iBook, som er sat op til at synkronisere
med min Palm Treo 650 vha. iSync (virker fint, omend lidt besværligt).
Nu er det jo så sådan at jeg gerne vil synkronisere min Palm med
Entourage på arbejdsmaskinerne (og derigennem det der ligger på
Exchange serveren). Nogen der ved hvordan det gøres?

Jeg har set lidt på nogle iSync plugins der gør at man ka' synkronisere
"som man plejer" gennem iSync, bare også med Entourage. Derudover synes
jeg at have hørt rygter om at der findes nogle plugins til Palm Desktop
sagerne gennem Entourage. Nogen der ved hvordan det fungerer?

Altså; burde jeg købe det stykke software der gør at Entourage fungerer
med iSync eller er der andre muligheder?

Håber nogen kan hjælpe.

/Daniel

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-10-05 20:19

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
>
> Altså; burde jeg købe det stykke software der gør at Entourage fungerer
> med iSync eller er der andre muligheder?

Orv - der vil jeg også gerne arbejde - hvad hedder det sted?

Mvh Michael

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 11-11-05 08:52

On 2005-10-30 20:18:53 +0100, micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) said:

> Orv - der vil jeg også gerne arbejde - hvad hedder det sted?
>
> Mvh Michael

Lad os nøjes med at sige at dine skattepenge ikke er helt spildt :)

/Daniel

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-05 11:01

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> Altså; burde jeg købe det stykke software der gør at Entourage fungerer
> med iSync eller er der andre muligheder?

1. Installerer Palm Desktop m.v. fra Palm CD-ROMen.

2. Istaller Entourage Conduit fra Office CD-ROMen.

Det virker for mig, på min G4/867, mine Windåser + min Palm m130.
--
Per Erik Rønne

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 11-11-05 08:54

On 2005-10-31 11:01:24 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> 1. Installerer Palm Desktop m.v. fra Palm CD-ROMen.
>
> 2. Istaller Entourage Conduit fra Office CD-ROMen.
>
> Det virker for mig, på min G4/867, mine Windåser + min Palm m130.

Det virkede faktisk fint. Jeg skulle lige huske at sætte et hak i
"Newer Handhelds" og så var den hjemme... sådan da.

Den ødelagde min telefonbog på telefonen, som i den omdøbte felter.
Hvad der før var deres mobilnumre blev nu deres email og meget andet
skidt. Men det løste sig ved at vælge "Handheld overrides Entourage" -
eller noget i den stil, og at fjerne hakket i "rename fields to match
entourage"

Så nu sync'er jeg min adresse bog vha. iSync på min private maskine og
min kalender gennem min arbejdsmaskine. Super nice.

/Daniel

Fra : Sebastian

Dato : 31-10-05 20:13

> [...]

> LÆKKER MASKINE) og en iMac 20" hjemtil (Venter spændt). De bruger
> Exchange 2003 og har derfor investeret i Office 2004 (entourage) til
Apple Mail fungerer fint med Exchange Servere. Hvis i bruger dem til
mere end mail - som jeg tror - er pengene til Entourage godt givet ud.

> Entourage fungerer så vidt jeg kan se fint med deres Exchange server.

> Men derhjemme har jeg også en iBook, som er sat op til at synkronisere
> med min Palm Treo 650 vha. iSync (virker fint, omend lidt besværligt).
iSync er langsommelig. Det ligger i dens tænkemåde. Den henter først
alle calenderevents, todos og adresser ned på maskinen, sammenligner dem
med den i telefonen, på .mac, i din adressebog, i iCal, din iPod,
din.... Det kræver tid at hente og regnekraft at sammenligne.
fordelen: iSync kan synkronisere vilkårlig mange kalendere på mange
dimser.

Palm Desktop og Entourage er der smartere, de kigger i bare i databasen
om der er noget der har det flag, der viser at denne kalenderevent eller
hvad det nu er har forandret sig siden sidst og synkroniserer kun dem.
ulempen: Du kan kun synkronisere din Palm med 1 sted på Computeren.

> Nu er det jo så sådan at jeg gerne vil synkronisere min Palm med
> Entourage på arbejdsmaskinerne (og derigennem det der ligger på
> Exchange serveren). Nogen der ved hvordan det gøres?

Helt generelt:
At synce en Palm og en Mac kræver 4 ting:
en Palm
en Mac med en PIMapplication
Hotsync Manager (alternativ Missing Sync som koster penge)
Conduits

Hotsync Manager skaber kontakt mellem Palm og Mac. Hotsync Manager har
brug for at vide hvad den skal gøre. Det gør conduits.
Conduits er små stumper software, som siger hvordan og hvorhen
adressebogen, todo, kalender på din palm skal synkroniseres.
Hotsync Manager kan kun synkronisere Palm med 1 (eet) sted på Mac'en
(eller for den sags skyld Pc'en)

Set fra Hotsync Manager er iSync bare et conduit, der erstatter Palm
Desktop Conduits. I stedet for at synce kalenderen på Palm med Palm
Desktop, siger iSync Conduit at den synce fra Palm til iSync og herfra
klarer iSync ærterne.
Hvilke Conduits der er installeret kan du se ved at kigge i
root/Library/Application Support/Palm HotSync/conduits

> Jeg har set lidt på nogle iSync plugins der gør at man ka' synkronisere
> "som man plejer" gennem iSync, bare også med Entourage.
Nemlig, det smarte ved denne Entourage iSync plugg-in er at du kan synce
både din Adressebog & iCal og Entourage og din telefon og din iPod og
din .mac account og din.....
Fordel: oplysninger er synkronsieret mange steder
ulempe: langsom

Du finder sådan et plugg-in hos
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27008
Det er shareware.

> Derudover synes
> jeg at have hørt rygter om at der findes nogle plugins til Palm Desktop
> sagerne gennem Entourage. Nogen der ved hvordan det fungerer?
Nemlig, på den måde kan du syncronsere hurtigt direkte mellem Entourage
og Palm. På den måde bruger du ikke iSync.
Fordel: hurtigt
ulempe: kun 2 steder (Entourage og Palm)

Entourage leverer og AFAIK installer dette conduit med.

> Altså; burde jeg købe det stykke software der gør at Entourage fungerer
> med iSync eller er der andre muligheder?
Det kommer an på hvad du vil.

forvirret? post igen.

hilsen
Sebastian