CSS, to baggrundsbilleder i samme div?
Fra : Morten

Dato : 31-10-05 23:38

Hej,

Kan det lade sig gøre at benytte 2 på hinanden følgende
baggrundsbilleder i samme div? Jeg vil gerne benytte et billede med fast
størrelse, fex. 100x100 px. Og hvis div'en bliver højere end 100px pga.
tekst indholdets størrelse, skal der nedenfor det første billede
benyttes et andet billede med repeat.

Kan det lade sig gøre? Jeg har rodet lidt med div på forskellige layers,
men man kan ikke umiddelbart lade højden på 2 forskellige div følges ad,
hvorfor den idé ikke virker.

Nogen forslag?

Morten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-10-05 23:51

Morten wrote:
> Hej,
>
> Kan det lade sig gøre at benytte 2 på hinanden følgende
> baggrundsbilleder i samme div?

Nej, et givet element kan kun have et baggrundsbillede.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 16:08

Erik Ginnerskov wrote:

> Nej, et givet element kan kun have et baggrundsbillede.
Men af en eller anden grund kan man godt i Safari:
http://www.quirksmode.org/css/multiple_backgrounds.html

Synes nu det er en højst besynderlig test, da det jo slet ikke er
meningen der skal virke.

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 16:13

Ulrik Skovenborg wrote:
> Men af en eller anden grund kan man godt i Safari:
> http://www.quirksmode.org/css/multiple_backgrounds.html
>
> Synes nu det er en højst besynderlig test, da det jo slet ikke er
> meningen der skal virke.

Aargh, undskyld. Der var jeg lidt hurtig.

I den kommende CSS3-standard bliver det jo muligt at definere flere
bagrundsbilleder. Det fremgik bare ikke af selve test-siden ovenfor.
Safari er simpelthen bare taget et forspring på det punkt.

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-11-05 23:28

Ulrik Skovenborg" <"skovenborg hos gmail dot com wrote:

> I den kommende CSS3-standard bliver det jo muligt at definere flere
> bagrundsbilleder. Det fremgik bare ikke af selve test-siden ovenfor.
> Safari er simpelthen bare taget et forspring på det punkt.

Det er interessant.

Men som du selv har observeret, fungerer det pt. ikke i andre browsere en
den ene til Mac. Faktisk kommer der slet ikke noget baggrundsbillede, hvis
man definerer mere end et - observeret i FF og IE på Win-platform.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/