Popup uden brug af javascript?
Fra : moso97ad

Dato : 29-10-05 14:21

Hej NG,

Er det muligt at lave et popup vindue uden brug af javascript? Evt. et link
til hvordan det gøres.

Jeg præsenterer en række forsider af nogle de magasiner, som vi arbejder
med, og der skulle man gerne kunne klikke på forsidebilledet, dernæst kommer
der et popup vindue frem med hvad eksempelvis novemberudgaven indeholder af
artikler.

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-10-05 14:44

moso97ad wrote:
> Hej NG,
>
> Er det muligt at lave et popup vindue uden brug af javascript?

I hvert fald ikke med html og css alene. Eneste mulige alternativ er
serverside-scripting, men det er jeg ikke en gang sikker på.

Vil du kun bruge html, må du lave dine sider i transitional og bruge
linkattributten target="_blank". Men så bliver det ikke en popup, det bliver
et fuldt browservindue.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : moso97ad

Dato : 29-10-05 14:57

> [...]
>
> Vil du kun bruge html, må du lave dine sider i transitional og bruge
> linkattributten target="_blank". Men så bliver det ikke en popup, det

Hej Erik,

Tak for det hurtige svar. Det var ærgerligt...

Mvh.
Morten

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-10-05 15:39

moso97ad wrote:

> [...]
> der et popup vindue frem med hvad eksempelvis novemberudgaven indeholder af

Svaret er Ja, det kan du godt, men måske ikke lige på den
måde, du beskriver, men ved brug af a:hover tilstanden, se
for eksempel

http://www.webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php
eller
http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo2.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-05 15:52

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Svaret er Ja, det kan du godt, men måske ikke lige på den
>måde, du beskriver, men ved brug af a:hover tilstanden, se
>for eksempel

Det afhænger jo af, hvad man ønsker at vise i et pop-upvindue,
med den metode kan man jo ikke vise en anden side, men kun noget
tekst og evt. billede.

http://ellentoft.1go.dk/galleri/ er jo så også en form for
popupvindue (men her bruges javascript, så det er ikke svaret).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-10-05 00:17

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Svaret er Ja, det kan du godt, men måske ikke lige på den
> måde, du beskriver, men ved brug af a:hover tilstanden, se
> [...]

Det er ikke popup-vinduer. Det er skjulte elementer, som bliver skiftet til
'display' eller 'visible'.

Så svare må stadig være, at det kan ikke gøres med html og css.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-11-05 11:29

Erik Ginnerskov wrote:

> Det er ikke popup-vinduer. Det er skjulte elementer, som bliver skiftet til
> 'display' eller 'visible'.
>
> Så svare må stadig være, at det kan ikke gøres med html og css.

Så vidt jeg husker gik det oprindelige spørgsmål ud på,
hvordan kan kunne vise et billede ved mouseover på et link,
uden brug af Javascript. Og det var det mit svar gik ud på.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk