Lodret justering i listemenu?
Fra : Martin Ploug

Dato : 24-10-05 00:16

Hej

Jeg har vha. et script fra www.webdeign101.dk
lavet en mouseover menu, som ses her:
http://www.detour.dk/blandet/liste_mouseover.htm

Den virker vist fint nok, men for mig at se er det som om
teksten er top-justeret (valign="top"). Men jeg vil gerne
have den mellem-justeret (valign="middle").
Menuen er lavet vha.ul og li, og jeg ved derfor ikke, om
det kan lade sig gøre. Jeg har prøvet lidt forskelligt -
bl.a. at ændre på height og padding, men synes ikke det hjælper
så meget.

Måske skal jeg bygge menuen i en tabel i stedet for.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-10-05 00:26

Martin Ploug wrote:
> [...]
> teksten er top-justeret (valign="top"). Men jeg vil gerne
> have den mellem-justeret (valign="middle").

Prøv at sætte padding på div#menu a.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-10-05 00:52

> Prøv at sætte padding på div#menu a.

Mange tak!
Jeg tror det var lige det, der skulle til.

Nu har jeg prøvet at sætte padding-bottom til 0px,
og ny står bogstaverne y og g på bundlinien.
http://www.detour.dk/blandet/liste_mouseover.htm

Jeg regner med at sætte padding-bottom 3px, så ser
det ud til, at teksten, sår nogenlunde midt i ved lodret justering.

Med venlig hilsen

Martin