download file link - spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-05 23:47

Hej

Når jeg vil have at en bruger skal kunne downloade en fil ved et simpelt
link, bruger jeg en alm. <a href=".... men når filen er en mp3, hvordan kan
jeg så sikre mig at windows ikke bare afspiller filen i playeren uden at
spørge om brugeren vil gemme filen eller åbne den?

Mvh Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-05 00:08

Flindt skrev:

> link, bruger jeg en alm. <a href=".... men når filen er en mp3, hvordan kan
> jeg så sikre mig at windows ikke bare afspiller filen i playeren uden at
> spørge om brugeren vil gemme filen eller åbne den?

Det kan du ikke direkte. Det er et spørgsmål om brugerens
opsætning.

Hvis du har adgang til at sætte serveren op, kunne du teoretisk
bede den returnere en forkert filtype for MP3 og derved sikre dig
at den slags ikke blev afspillet, men det kan ikke anbefales.

Alternativt kan du zippe MP3-filen selv om den ikke bliver mindre
derved.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-05 16:47

"Flindt" <info[at]kasperflindt.dk> skrev:

> [...]
>jeg så sikre mig at windows ikke bare afspiller filen i playeren uden at
>spørge om brugeren vil gemme filen eller åbne den?

Hvorfor ikke lade brugeren selv bestemme?

Evt. kan du scripte dig ud af det.

<head>
<script type="text/javascript">
function gem() {
alert("Højreklik og vælg gem destination som...");
window.event.returnValue = false;
}
</script>
</head><body>

Vil naturligvis ikke virke, hvis javascript er slået fra, men det
er trods alt de færreste.

så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 21:02

Ja det var selvfølgelig en måde at gøre det på.
Så er det nu at veje om popups er bedre end at playeren begynder....

Men mange tak for dit forslag

Mvh Kasper

Fra : MooreHojer

Dato : 24-10-05 23:16

> Ja det var selvfølgelig en måde at gøre det på.
> Så er det nu at veje om popups er bedre end at playeren begynder....

Hvis jeg skal være lidt grov så kan man ikke umidelbart se hvad det er
for nogle popups du snakker om. Det skyldes at du topposter hvilket
betyder at du skriver dine svar øverste i indlægget i stedet for at
skrive under det du svarer på. Det gør at man som læser skal bruge
ekstra tid på at gennemlæse hele indlægget for at gætte sig til hvad du
snakker om/svarer på og det gør at mange automatisk ignorerer indlæg
hvor der er toppostet og hvis det sker ofte ignorerer de alle indlæg fra
pågældende bruger.

Et godt eksempel på dette er Knud Gert Ellentoft ,som du i dette
tilføælde har toppostet til, som har følgende signatur i bundet af sine
indlæg:

så ryger du på min ignoreringsliste.

Så hvis jeg var dig ville jeg lige læse det link han henviser til og for
eftertiden lade være med at topposte, for aå vil du opleve at få en
meget bedre og kvalifiseret hjælp herinde

Når det er sagt så vil gætte på at de popups du snakker om er følgende
kode som Knud Gert Ellentoft postede i sit indlæg:

Og det er så vidt jeg lige kan se ikke et popupvindue med en messagebox
der kommer frem.

--
MooreHojer