Sær fejl på min HTML side
Fra : Jacob A. Lund

Dato : 22-10-05 13:37

Hej,

Jeg har et MEGET underligt problem, som jeg håber nogle kan
hjælpe mig med.

Når jeg klikker mig ind på denne side, hopper indholdet pludselig
tre-fire centimeter ned. Opdaterer jeg siden, viser den indholdet
korrekt.
Jeg har beskæftiget mig en del med HTML, og har dog aldrig mødt
et så underligt problem før.
Siden vises tilsyneladende rigtigt på nogle computere - så jeg
poster derfor et screenshot, som viser hvordan det ser ud når
indholdet "hopper ned".

Screenshot: http://teamjiyo.com/notrelated/forkertvisning.jpg

Her er selve siden:
http://www.teamjiyo.com/TJ2/TEST2/kalleinfo.php

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-10-05 16:02

Jacob A. Lund skrev:

> Jeg har et MEGET underligt problem, som jeg håber nogle kan
> hjælpe mig med.

1. Validér din kode. Der er flere fejl i:
http://htmlhelp.com/tools/validator/

2. Installér (mindst) en supplerende browser, f.eks. Opera. Se
altid på din side i den som kontrol. Din side ser helt anderledes
ud i Opera og Firefox end dit skærmbillede viser. Der er f.eks.
hverken banner eller menu.

Hov! Den ser også anderledes ud i IE 6.

--
Bertel

Fra : Tidemann

Dato : 22-10-05 16:07

"Jacob A. Lund" skrev
> [...]
> Siden vises tilsyneladende rigtigt på nogle computere - så jeg
> poster derfor et screenshot, som viser hvordan det ser ud når

Jeg ser hverken menuen eller det øverste billede!!

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Jacob A. Lund

Dato : 22-10-05 16:08

Tidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Jacob A. Lund" skrev

> Jeg ser hverken menuen eller det øverste billede!!

> [...]

Nej, det er fordi det er fra en anden frame. Den kan I ikke se, når i
bruger det link jeg skrev før.
Så skal I gå ind på http://www.teamjiyo.com/TJ/TEST2

Fra : Jacob A. Lund

Dato : 22-10-05 16:11

Jacob A. Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej, det er fordi det er fra en anden frame. Den kan I ikke se, når i
> [...]

Prøver lige igen..

Så skal I gå ind på http://www.teamjiyo.com/TJ2/TEST2

Fra : Jacob A. Lund

Dato : 22-10-05 16:12

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-10-05 16:53

Jacob A. Lund wrote:
> Der var fejl i det link jeg skrev før.. Her er det rigtige:
> http://www.teamjiyo.com/TJ2/TEST2

Jeg hader introsider, som ikke har noget egentligt formål. Og hvorfor skal
introen blive stående, mens man sendes videre til et nyt vindue?

Kom med et link, som går direkte til dit problem, hvis du vil have nogen
hjælp.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jacob A. Lund

Dato : 22-10-05 19:18

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> introen blive stående, mens man sendes videre til et nyt vindue?
>
> Kom med et link, som går direkte til dit problem, hvis du vil have nogen

Det er åbenbart ikke her man skal komme for at få hjælp til sine HTML
problemer. Jeg kom ikke for at høre Jeres mening om min side, men blot for at
få hjælp.

Erik --> Hvis du læser mit først indlæg, linkede jeg direkte til problemet. I
et senere indlæg skrev jeg et andet link, så I kunne få vist siden med begge
frames.

Jeg må finde hjælp et andet sted.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-10-05 19:49

Jacob A. Lund skrev:

> [...]
>
> Erik --> Hvis du læser mit først indlæg, linkede jeg direkte til
> problemet. I et senere indlæg skrev jeg et andet link, så I kunne få

Ja prøv eksperten.dk der vil de nok sige nogenlunde det samme. Vi vil
meget gerne hjælpe dig, men der er nogle krav før vi kan gøre det
odentligt. Punkt nummer 1 er at vi taler bare nogenlunde det samme
sprog, og i det her tilfælde er html/xhtml grundpillen, og vi forsøger
så vidt muligt at få folk til at bruge de værktøjer de har til rådighed
for at finde fejl. Et af dem er valideringen! Har man ikke selv prøvet
at se på det, hvorfor skulle vi så? enhver kan skrive noget skodkode,
og så bede om hjælp. Du skal jo altså være klar over at folk herinde
bruger temmelig meget tid på fejlretning, og hvis ikke der er gjort en
minimal omgang forarbejde, så skal vi bruge endnu mere tid. Vi forærer
heller ikke BARE løsningen til alt og alle. Der må gerne arbejdes for
den, på begge sider af skærmen.
Punkt nummer 2. Erik har fuldkommen ret i sin udtalelser omkring din
"intro" side. Ikke nok med den er fuldkommen unødvendig! så henter du
ikke engang den rigtige side ind i det samme vindue. spild du bare
folks skærmplads!! den er altså temmelig dyrebar i dag, og folk ser det
slet ikke med venlige øjne når du misbruger den på den måde. Det
betyder blot færre besøgende for dit vedkommende, og vi kan jo i bund
og grund være ligeglade. Desværre er der jo lige det at vi forsøger at
hjælp dig, og er derfor nødsaget til at gå den vej for at se tingene i
en helhed.
Der er ingen i dag der bryder sig om introsider. De havde sin
berettigelse da vi alle havde 56kb modem, ikke i disse bredbåndstider.
Følger du html/xhtml/css anvisningerne, så kan du lave noget som fylder
meget lidt, og virker super for 99% af alle dine besøgende, uden at
skulle gøre opmærksom på at den kræver en skærm på min. 1024x768 og at
du kun understøtter en 5 år gammel browser!

Claus

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-10-05 15:57

Jacob A. Lund skrev:

>Det er åbenbart ikke her man skal komme for at få hjælp til sine HTML
>problemer. [...]
>Jeg må finde hjælp et andet sted.

Ja. Det ser ud til at du har brug for en betalingssupport.
http://huse-i-naestved.dk