Er <dt> oblikagorisk?
Fra : Allan Vebel

Dato : 21-10-05 22:09

Sidder lige med

<dl>
<dt>Normal Definition List</dt>
</dl>

som jeg prøver at få en menu ud af, men skal man
have <dt> med, sådan rent strukturmæssigt?

Jeg kan nemt have den med, og så give den en
display:none; - men så kan man lige så godt lade
være med at have den.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-10-05 00:51

Allan Vebel wrote:
> [...]
> </dl>
>
> som jeg prøver at få en menu ud af, men skal man
> have <dt> med, sådan rent strukturmæssigt?

Hvad siger validatoren, hvis du udelader <dt></dt> ?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-10-05 02:57

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvad siger validatoren, hvis du udelader <dt></dt> ?

Det siger den ikke noget til, og fjerner jeg den er den
heller ikke med i Parse Tree, som andre elementer
kan have ekstra ting som ingen tænker over.

Nu fik jeg da udgivet http://html-faq.dk/1012.asp - og
der må da gerne komme kommentarer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-10-05 07:40

Allan Vebel skrev:

> [...]
> have <dt> med, sådan rent strukturmæssigt?
>
> Jeg kan nemt have den med, og så give den en
> display:none; - men så kan man lige så godt lade

hmm hvis man ser på hvad det egentlig er man beskriver så er det jo en
definitionsliste, og der burde vel rent semantisk være en "term", en
eller anden form for angivelse af hvad listen er, og derefter en
"beskrivelse af termen" ikke? Så det kan godt være man kan undlade den
i selve koden, men rent semantisk burde den jo være den grundlæggende
del i listen?

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-10-05 20:56

Claus Jacobsen skrev:

> definitionsliste, og der burde vel rent semantisk
> være en "term", en eller anden form for angivelse
> af hvad listen er, og derefter en "beskrivelse af
> termen" ikke?

Det var også min første tanke, og da jeg skulle skrive
det i en artikel at den kunne undværes, ville jeg være
helt sikker.

> Så det kan godt være man kan undlade den i selve
> koden, men rent semantisk burde den jo være den
> grundlæggende del i listen?

Laver man en tabel, smider validatoren en <tbody> ind
i koden under "Show Parse Tree", selv om man ikke
har lavet den - så jeg troede at det ville være det samme
med <dt>, men den kommer ikke med, og siden kan
valideres uden problemer.

Lasse er kommet med en fin forklaring.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 31-10-05 00:00

Allan Vebel wrote:
> [...]
> har lavet den - så jeg troede at det ville være det samme
> med <dt>, men den kommer ikke med, og siden kan

Nej da, der eksperimenteres Skidt enhver tag der bruges er en aktiv tag.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-10-05 02:52

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> der eksperimenteres Skidt enhver tag der bruges
> er en aktiv tag.

Ja, der eksperimenteres. Som du kan se, har jeg faktisk
lavet en menu med <dl>, se http://html-faq.dk/1012.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-10-05 12:16

"Allan Vebel" <spam@do.not> writes:

> som jeg prøver at få en menu ud af, men skal man
> have <dt> med, sådan rent strukturmæssigt?

Indholdesdefinitionen for DL er:
<!ELEMENT DL - - (DT|DD)+ -- definition list -->
Altså er kravet blot at den kun indeholder DT'er og DD'er, og mindst
har et barn. Så, nej, ifølge HTML-definitionen så er DT ikke påkrævet.

/L