<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?~
Fra : Erik

Dato : 21-10-05 17:54

Jeg har set på www.html.dk at man bør starte en xhtml 1.0 side med
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Html.dk har ikke selv denne melding i koden.

Er der fordel eller ulemper ved at gøre det?

Erik.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 21-10-05 17:36

Erik skrev:

> [...]
> <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
>
> Html.dk har ikke selv denne melding i koden.
>
> Er der fordel eller ulemper ved at gøre det?

ja hvis du ønsker en standardiseret hjemmeside så sætter lige neetop
den linje desværre IE i quirksmode, og den er ikke nødvendig på
nuværende tidspunkt. du kan sagtens angive tastaturlayout i en meta i
stedet, så er du sikker på at IE forbliver i standardsmode, og renderer
html'en som den skal.

Claus

Fra : Erik

Dato : 21-10-05 19:00

Takker.

Det der med billyboy i quirksmode går vist ikke på min side.

Fra : Erik

Dato : 21-10-05 19:03

Takker.

Det der med at sætte billyboy i quirksmode går vist ikke på min side

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-05 22:13

Erik skrev:

> Jeg har set på www.html.dk at man bør starte en xhtml 1.0 side
> med <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Tag et kig på siden her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xmldeklaration>
--
Jens Gyldenkærne Clausen