Bulletpoints
Fra : Michael Weberg

Dato : 20-10-05 20:01

Jeg har søgt på nettet uden held for at finde en side med de forskellige CSS
styles for alle de forskellige typer bulletpoints man kan lave på en liste.
Skal nemlig bruge en der er mindre end standard prikken.

Evt nogle der har et link til en side eller en alternativ løsning??

--

Mvh Michael Weberg
http://www.reingbergcad.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-10-05 21:43

Michael Weberg wrote:
> [...]
> Skal nemlig bruge en der er mindre end standard prikken.
>
> Evt nogle der har et link til en side eller en alternativ løsning??

Jeg kan godt forstå, du har ledt forgæves. De liste type markører (bullets,
markers) du får i HTML kan du ikke ændre på for nærværende. CSS-standarden
anviser godt nok en metode, men der er så vidt jeg ved ingen af de
eksisterende browsere, der understøtter de påkrævede egenskaber.

Det, du har brug, er CSS-egenskaben

list-style-image : url([sti]/bullet.png);

hvor bullet.png er en grafik af dit eget design, eller en, du har fundet på
nettet som du finder egnet, mens [sti]/ er den relative eller absolutte sti
*fra dit stylesheet* til den folder, hvori grafikken befinder sig.

Med venlig hilsen

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Michael Weberg

Dato : 21-10-05 17:51

> [...]
> egenskaber.
>
> Det, du har brug, er CSS-egenskaben
>
> list-style-image : url([sti]/bullet.png);

Det er notop CSS metoden jeg har prøvet at rode lidt med. Men det kan godt
være at det egentlig bare en nemmere at lave et lille stykke grafik og så
bruge den kode du skriver. Skal det være en .png fil??

På forhånd tak.

--

Mvh Michael Weberg
http://www.reingbergcad.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-10-05 18:08

Michael Weberg skrev:

> Skal det være en .png fil?

Du kan sagtens bruge en .gif også. Prøv at se
http://html-faq.dk/artikler.asp - her er der brugt
en gif til listerne.

--
Allan Vebel