Brug af musen til at markere tekst mm.
Fra : soeren mogensen

Dato : 16-10-05 14:00

Ved nogen om det er muligt at slå musens markering af tekst og
billeder fra, når man dragger med den på en HTML side?

Venlig hilsen Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-05 20:25

soeren mogensen wrote:
> Ved nogen om det er muligt at slå musens markering af tekst og
> billeder fra, når man dragger med den på en HTML side?

Hvorfor vil du det? Lad folk bruge deres mus som de vil. Hvis det er for at
hindre nogen i at kopiere noget, så læs her:

http://html-faq.dk/1014.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : soeren mogensen

Dato : 17-10-05 09:02

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvorfor vil du det? Lad folk bruge deres mus som de vil. Hvis det er for at
> hindre nogen i at kopiere noget, så læs her:
>
> http://html-faq.dk/1014.asp
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk/

Tak for svaret. Det er ikke for at forhindre kopiering, men for at forhindre
flimmer når man laver drag and drop.

Med venlig hilsen Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-10-05 09:32

Den 17-10-05 10.02 skrev soeren mogensen følgende:

> Tak for svaret. Det er ikke for at forhindre kopiering, men for at forhindre
> flimmer når man laver drag and drop.

Hvordan flimmer, og er det når man trækker noget ind på siden eller ud
fra siden? Måske det skyldes en fejl på siden? Prøv at give os et link,
måske vi kan løse problemet, uden at dine besøgende generes med
anti-markeringstiltag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : soeren mogensen

Dato : 18-10-05 08:48

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> fra siden? Måske det skyldes en fejl på siden? Prøv at give os et link,
> måske vi kan løse problemet, uden at dine besøgende generes med

Tak for svaret. På nogle hjemmesider laver man drag and drop uden at tekst og
billeder markeres, når man dragger laget henover dem. Tilsyneladende formår drag
and drop lavet i Dreamweaver også at undgå dette, men hvad er hemmeligheden?
Med venlig hilsen Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-05 11:27

Den 18-10-05 09.47 skrev soeren mogensen følgende:

> [...]
> and drop lavet i Dreamweaver også at undgå dette, men hvad er hemmeligheden?

Jeg har ikke den ringeste ide om, hvad du snakker om. Hvis ingen andre
svarer, så prøv at svare på spørgsmålene i mit tidligere indlæg, og giv
os en adresse, hvor du ser problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 16-10-05 20:33

soeren mogensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ved nogen om det er muligt at slå musens markering af tekst og
> billeder fra, når man dragger med den på en HTML side?
>
> Venlig hilsen Søren

Hvad skulle formålet være??

PerR

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-10-05 20:39

soeren mogensen skrev:

> Ved nogen om det er muligt at slå musens markering
> af tekst og billeder fra

Det har vi lige haft en længere debat om (8. oktober) i
news:dk.edb.internet.webdesign - søg efter:

"Stop for markering/kopiering af tekst"

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk