"Luft" i siderne af html-dokument
Fra : Jeppe Brandstrup

Dato : 15-10-05 01:35

Hejsa...

Jeg sidder og bokser med en lille "detalje", som ødelægger mit
design i ret væsentlig grad.

Mit problem er (forhåbentligt) illustreret her:
http://www.lynkurser.dk/test/preview.htm

HTML-dokumentet, som bruges i iframen har "luft" i siderne og
top/bund, som trækker det lidt ud fra iframe-rammen i stedet for
at placere teksten _helt_ op ad iframens kant. Mit problem består
altså i at fjerne denne "luft" fra HTML-dokumentets
sider/top/bund.

Jeg er ret meget rookie, så min sparsomme fantasi har nået sine
ideers ophør nu, og derfor håber jeg selvfølgelig meget, at der
er en af jer, som kan hjælpe mig... (?)

På forhånd mange mange tak

Mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-05 09:59

Jeppe Brandstrup skrev:

> [...]
>at placere teksten _helt_ op ad iframens kant. Mit problem består
>altså i at fjerne denne "luft" fra HTML-dokumentets

I din css:
body {margin: 0; padding: 0}

og evt. også
..style27 {font-size: 18px; margin: 0}

PS. Til overskrifter bør man bruge et overskriftstag
<h1>,<h2>...<h6> istedet for en <p>.

Dels fordi det giver en bedre strukturet side, så man i koden let
kan se, hvad der er overskrifter og hvad der er brødtekst og dels
fordi søgemaskiner vægter overskrifter højest.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-10-05 10:08

> [...]
>
> Jeg er ret meget rookie, så min sparsomme fantasi har nået sine
> ideers ophør nu, og derfor håber jeg selvfølgelig meget, at der

Hej Jeppe

Jeg ved ikke, om det hjælper, men prøv at skriv nedestående i det
html dokument du henter ind i iframen.

<head>

body
{
margin:0px; (eller evt. margin-left:0px; margin-top;0px;)
}

<head>

- Martin

Fra : Jeppe Brandstrup

Dato : 15-10-05 17:22

Mange mange tak for hjælpen begge. Det fungerer upåklageligt nu :)

Iøvrigt var informationen om søgemsakine-prioritering ret anvendelig,
når jeg kommer til at skulle rydde op i og redefinere mine styles
(der skal selvfølgelig ikke være 27 styles defineret i toppen af
hvert HTML-dokument på sigt ;) ).

Endnu en gang tak for hjælpen.

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-10-05 20:33

> Mange mange tak for hjælpen begge. Det fungerer upåklageligt nu :)

Det var så lidt, så fik jeg da afklaret, om det virkede

- Martin