Alternativ til radio buttons?
Fra : CAH

Dato : 09-10-05 22:01

Hej

Jeg har rodet lidt med radio buttons, og det synes at være ret
begrænset hvad man kan gøre for at give dem lidt styling. (Såvidt
jeg kan se er der stort set ikke noget som virker bare nogenlunde ens i
et par browsere.). Er alternativet simpelthen en række links, eller er
der nogen der har bedre forslag?

Cah

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-10-05 23:11

CAH skrev:

> Jeg har rodet lidt med radio buttons, og det synes
> at være ret begrænset hvad man kan gøre for at give
> dem lidt styling.

Du kan give dem background og border, men det virker
vist ikke i andet end IE, så vidt jeg husker.

> Er alternativet simpelthen en række links

Hvad er det du vil lave?

> eller er der nogen der har bedre forslag?

Vil du lave noget der ligner, kan du lave dine egne radio-
knapper i grafik - så kan du sikkert finde ud af at lave
hændelser på dem med <a>, Javascript eller måske
Flash.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : philaweb

Dato : 09-10-05 23:27

CAH skrev:

> ...eller er der nogen der har bedre forslag?
>
> Cah

Prøv at checke den her side ud:

http://www.flog.co.nz/2005/04/27/arc-adams-radiocheckbox-customisation/

--

venlige hilsener...

Philaweb

MacOS X 10.4.2 server ~ Mini Mac - siden 15. september 2005.

Fra : CAH

Dato : 10-10-05 12:32

> Hvad er det du vil lave?

Der er tale om en guide - dvs. en multiform - hvor man altså går
igemmen flere sider og besvare forskellige forms. Jeg kunne godt lave
det med en række links, således at man går videre til næste side
samtidigt med at man klikker på sit valg.

Cah

Fra : CAH

Dato : 10-10-05 12:36

> http://www.flog.co.nz/2005/04/27/arc-adams-radiocheckbox-customisation/

Den er faktisk uhyggeligt cool, selvom jeg ikke er for vild med
javascript, så synes jeg det er ok når det som her fungere 100%
selvom brugeren skulle vælge at disable javascribt.

Fungere på Mac i firefox og i IE på pc.

Mange tak for super tippet

Cah