CSS Menu + Firefox
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 13:54

Hej...

Fandt en (synes jeg) pæn menu på activedeveloper.dk, jeg ville arbejde
lidt med, men har lidt problemer med den i Firefox:

Den ligger på www.racephoto.dk/div/menu01.htm

Jeg har ændret to ting fra originalen:

td.menu, .overskrift {font: bold 11px verdana, sans-serif;text-align:
center;
}
er ændret til:

td.menu, .overskrift {font: bold 11px verdana, sans-serif;text-align:
left;
}

Så langt så godt - så er texten flyttet ud til venstre.

Dernæst vil jeg gerne have overskriften til venstre og menupunkterne
rykket lidt ind... det klarer man nemt med padding-left: 20pt, tænker
jeg, men NOPE... i IE50, IE60, Opera 8(?) kører det, men i FF går det
galt...hele menulinien rykker ind og overskrider border i højre side...

(har prøvet med em og px, men ingen forskel...

Hvordan klarer jeg den?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)
Min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Christoffer

Dato : 06-10-05 15:06

"Thore" <dinotecATmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg, men NOPE... i IE50, IE60, Opera 8(?) kører det, men i FF går det
> galt...hele menulinien rykker ind og overskrider border i højre side...
prøv at bruge
text-indent istedet for padding.
text-indent:20pt;

--
Christoffer

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 06-10-05 19:38

Thore wrote:

> Fandt en (synes jeg) pæn menu på activedeveloper.dk, jeg ville arbejde
> lidt med, men har lidt problemer med den i Firefox:

Ja, den er da meget pænt visuelt, med kode mæssigt bruges der en tabel.
Hvilket kun bør bruges til tabulær data og ikke til en menu.

Jeg vil anbefale dig at benytte en ganske almindelig HTML-liste.
Hos listamatic kan du se nogle forskellige måder at style dem på.
http://css.maxdesign.com.au/listamatic/

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-10-05 23:32

Thore skrev:

> men i FF går det galt...hele menulinien rykker ind og
> overskrider border i højre side

Prøv at slette width:99%; fra a.menupunkt{ og
a.menupunkt:hover{

Det hjælper i min Firefox 1.07, og der er ingen ændringer
at se i IE6.

Ellers kan jeg kun tilslutte mig Martins forslag med en
listemenu - der er virkelig mange eksempler rundt omkring.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk