Java popup menu altid i bunden af browser
Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 03-10-05 23:31

Hej NG...

Jeg har en menu som jeg vil have til at være i bunden af browseren hele
tiden...

I kan se min menu her...
http://de2dumme.dk/Menu/menu.htm

Jeg har fundet iden her
http://www.likno.com/examples/example_windows_start.html

jeg her forsøgt med fames (vilket var meningen jeg skulle af med) men det
virkede ikke: http://de2dumme.dk/De2Dumme.htm

Mit spørgsmål er om der er nogle der kan hjælpe mig med at finge koden i
deres script og fortælle mig hvilken del det er jeg skal sætte ind i mit...

deres script : http://de2dumme.dk/Menu/example_windows_start.js
Jeg kan ikke pt finde ud af om der høre mere til men der gør der nok..

Håber i kan hjælpe mig for nu her jeg rodet med det et per dage uden held...

MVH

Sebastian Støttrup

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-10-05 21:13

Sebastian Støttrup wrote:

> Jeg har en menu som jeg vil have til at være i bunden af browseren
> hele tiden...

> Jeg har fundet iden her
> http://www.likno.com/examples/example_windows_start.html

Den menu virker umanerlig dårligt i et browservindue mindre end 1024×768px.
Menuen hopper og flakser, når siden scrolles. Desuden er designet tyvstjålet
fra Windows XP og må som sådan betragtes som direkte ulovlig. Glem det.

Her kan du finde en menu, der sikkert kan bringes til at virke på samme
måde, selv om den oprindeligt var tænkt til at virke den modsatte vej, ned:

http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/

Og her kan du se, hvordan du få din menubar låst fast i bunden af
browservinduet, uanset størrelsen på dette - og helt uden noget flakseri:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 04-10-05 21:46

> [...]
> tyvstjålet
> fra Windows XP og må som sådan betragtes som direkte ulovlig. Glem det.

Det er et firma der har lavet den... og der program den er lavet i kan fåes
til frontpage...

Tak jeg viul se lidt på det...

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 05-10-05 11:32

> Og her kan du se, hvordan du få din menubar låst fast i bunden af
> browservinduet, uanset størrelsen på dette - og helt uden noget flakseri:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Det ser smart ud... men jeg står i det problem at jeg ikke bruger css endnu
fordi jeg ikke kan finde ud a det... men ville meget gærne... hvis du kan
hjælpe mig med at sætte en css op til min side og hvordan den skal sættes
ind skal jeg nok selv finde ud af resten...
jeg er vilig til at bykke siden op på ny hvis det er det der skal til efter
som at jeg allerede er i gang med det men kommer ikke riktigt vidre efter
som jeg ikke kan finde ud a de ting jeg gærne vil...

Mvh
sebastian støttrup

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-10-05 14:35

Sebastian Støttrup wrote:

> [...]
> hvis du kan hjælpe mig med at sætte en css op til min side og hvordan
> den skal sættes ind skal jeg nok selv finde ud af resten...

Du kan læse om css her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp
http://html.dk/tutorials/css/

Erik Ginnerskov