Grundig og tidssvarende CSS tutorial?
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-05 08:36

Jeg vil gå igang fra bunden af med CSS, efter at have brugt det i flæng og
uden egentlig at sætte mig ind i at forstå det.

Eet sted skal man jo starte og et af de URL's jeg kan komme i tanker om, er
www.html.dk, men den CSS-tutorial der ligger der, er dateret 6. januar 2001
og det er immervæk næsten 5 år siden den blev skrevet. De grundlæggende
ting er vel evigt gyldige, men der må da være løbet en del frisk vand i åen
siden da?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-10-05 08:55

On Sun, 2 Oct 2005 09:35:35 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> ting er vel evigt gyldige, men der må da være løbet en del frisk vand i åen

Der er egentlig ikke sket så meget. CSS 2 er fra 1998. CSS 2.1 er stadig et
"working draft" og bør derfor ikke benyttes endnu. Jeg er dog ikke klar
over om CSS 2 er beskrevet på html.dk.

Hvis du vil have en alternativ guide, og den gerne må være på engelsk kan
jeg godt lide:

http://www.w3schools.com/

Hvis du vil have en meget grundig indføring, så anbefaler jeg du opsøger
W3C:

http://www.w3.org/Style/CSS/

--
Now Playing:
Amorphous Androgynous - The Emptiness Of Nothingness

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 02-10-05 17:05

Jeg vil anbefale http://htmldog.com/

--