tilfældig musikfil?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-10-05 16:09

Hej

En hjemmeside med en mp3fil sat ind som underlægningsmusik med denne
kommando:

<embed src="musik.mp3" width="32" height="32"></embed>

Hvordan kan man lave det, så det er en tilfældig fil, der udvælges fra en
liste?

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 399,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-10-05 16:28

Claus Tersgov wrote:

> <embed src="musik.mp3" width="32" height="32"></embed>
>
> Hvordan kan man lave det, så det er en tilfældig fil, der udvælges
> fra en liste?

Du burde først bekymre dig om, hvordan du kan give brugeren en mulighed for
at slippe for den uønskede lyd:

<embed src="musik.mp3" width="300" height="32" autostart="false"></embed>

Derefter skal du nok have noget enten javascript eller serversidescript til
at levere en tilfældig musikfil. Denne gruppe kan ikke hjælpe dig med det.
Relevante grupper:

javascript

asp

php

Vær også opmærksom på, at embed ikke er valid kode. Muligt alternativ er
object, men jeg husker ikke syntaksen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-10-05 14:43

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev

> Du burde først bekymre dig om, hvordan du kan give brugeren en mulighed
for
> at slippe for den uønskede lyd:

Det bekymrer mig ikke, fordi den mulighed er ikke til stede. Kan man ikke
lide det, så klikker man bare væk fra siden

Det er altså ikke alle sider, som er produceret efter brugerens hoved..

Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-10-05 22:18

Claus Tersgov submitted this idea :
> [...]

> <embed src="musik.mp3" width="32" height="32"></embed>

> Hvordan kan man lave det, så det er en tilfældig fil, der udvælges fra en

Du skal enten have fat i noget serverside script eller noget clientside
script. HTML indeholder som sådan ingen mulighed for at udvælge noget
tilfældigt.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-10-05 14:44

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev

> Du skal enten have fat i noget serverside script eller noget clientside
> script. HTML indeholder som sådan ingen mulighed for at udvælge noget
> tilfældigt.

Ok, jeg håbede at der måske var en random funktion i html, som kunne bruges.

Claus