Maksimer vindue
Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 30-09-05 23:46

Jeg har en .htm side liggende lokalt på min pc som jeg bruger som
startside i IE. Det irriterer mig dog, at jeg ikke kan få vinduet til
altid at åbne maksimeret (det åbner i samme størrelse, som mit sidst
lukkede browser-vindue).

Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg automatisk få maksimeret den side,
når jeg åbner den.
Da det kun er noget jeg selv skal bruge og kun i IE, betyder det ikke så
meget om det er valid kode osv.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-05 00:35

Jens Peter Rosenkvist skrev:

>Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg automatisk få maksimeret den side,
>når jeg åbner den.

Med javascript, i <head>:

<script type="text/javascript">
self.moveTo(0,0)
self.resizeTo(screen.width, screen.height)
</script>
--
Knud

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 01-10-05 11:43

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Med javascript, i <head>:
>
> <script type="text/javascript">
> self.moveTo(0,0)
> self.resizeTo(screen.width, screen.height)
> </script>

Det maksimerer desværre ikke vinduet. Det sætter kun højden og bredden
til maks. Forskellen mellem de to er, at der er en grå kant rundt om
vinduet når det ikke er maksimeret.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-10-05 15:47

Jens Peter Rosenkvist skrev:

>Det maksimerer desværre ikke vinduet. Det sætter kun højden og bredden
>til maks. Forskellen mellem de to er, at der er en grå kant rundt om
>vinduet når det ikke er maksimeret.

Du kan ikke kode dig til et maximeret vindue, kun til et normalt
vindue, som du så kan sætte størrelsen på.

Ellers lav en genvej til siden og så sæt egenskaberne til at den
skal åbne i maximeret vindue.
--
Knud

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-10-05 14:26

Jens Peter Rosenkvist wrote:
> [...]
> lukkede browser-vindue).
>
> Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg automatisk få maksimeret den side,

Du kan højreklikke på genvejen til IE og sætte Run til 'Maximized'.

--
Benny Nissen