Fullscreen - hvordan?
Fra : Preben Larsen

Dato : 30-09-05 16:39

Hej!

Kender nogen herinde et script, der kan ændre browservinduet til
fullscreen?

Se et eksempel her: http://www.lindberg.com/

Har I også en kommetar til brugen - så kom frem med det!

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-09-05 16:47

Hej!

Preben Larsen wrote:

> Kender nogen herinde et script, der kan ændre browservinduet til
> fullscreen?

> Har I også en kommetar til brugen - så kom frem med det!

Fullscreen sutter r.v efter min mening. Lad være med at bruge det - det
irriterer kun dine besøgende.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-09-05 17:17

Hej Kim
>Lad være med at bruge det - det
> irriterer kun dine besøgende.

Ja - OK!
Jeg arbejder på en hjemmeside pt. som har et billedemateriale, der er
bærende for sidens ide - derfor skal jeg buge mest mulig plads på skærmen!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-09-05 17:51

Den 30-09-05 18.17 skrev Preben Larsen følgende:

> Jeg arbejder på en hjemmeside pt. som har et billedemateriale, der er
> bærende for sidens ide - derfor skal jeg buge mest mulig plads på skærmen!

Hvis brugeren vil, kan han selv ændre størrelsen. Lav i stedet siden, så
den kan ses i alle størrelser og opløsninger. Det hjælper ikke, at du
laver siden, så den virker bedst (eller kun) i 1024 i bredden, hvis
brugeren sidder med en opløsning på 800. Læs evt. her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker.html#side

Og tjek også afsnittet "Farve på rullebjælke og størrelse på vindue"
længere nede på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 30-09-05 17:46

Preben Larsen wrote:

> Har I også en kommetar til brugen - så kom frem med det!

Fullscreen er møgirriterende og vil i høj grad afholde mig fra at bruge
en sådan side.

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 30-09-05 18:13

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> Fullscreen er møgirriterende og vil i høj grad afholde mig fra at
> bruge en sådan side.
>
> Mikkel

Jup

Det er en side jeg aldrig vil besøge igen! heldigvis er det kun
javascript løsninger der kan lave det fullscreen og firefox har en
heldig funktion der kan modvirke den slags "browservoldtægter", så jeg
oplever dem sjældent!

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-09-05 18:28

Preben Larsen skrev:

>Kender nogen herinde et script, der kan ændre browservinduet til
>fullscreen?
>
>Se et eksempel her: http://www.lindberg.com/

Et popupvindue på 800*600 kan vel næppe kaldes fullscreen for
mange.

hvis indholdet ses bedre i et større vindue, så kan man godt
finde ud af at gøre vinduet større.

Vil du endelig bruge rigtig fullscreen, så giv folk mulighed for
at vælge det og ikke påtvunget.

<form>
<input type="button" name="BTN_FullScreen" value="Skift til fuld
skærm, brug Alt + F4 til at lukke vindueti"
onclick="window.open(document.location, 'big',
'fullscreen=yes')">
</form>

Eller måske bedre, skriv at man kan skifte frem og tilbage
til/fra fullscreen med F11 i de fleste browsere.

Men husk at fullscreen er mange forskellige størrelser, for nogle
800*600, for andre 1600*1200 eller større (og alt muligt
derimellem).
--
Knud

Fra : Preben Larsen

Dato : 30-09-05 18:58

> Kender nogen herinde et script, der kan ændre browservinduet
til
> fullscreen?

De fleste vender tommelfingeren ned - det tager jeg til
efterretning!
Tak for jeres gode råd!