side i side
Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 30-09-05 11:23

Hej igen..

Jeg har lige et spørgsmål om det kan lade sig gøre at lave et vinduge på en
side hvor i der bliver vist en anden side uden at druge fames???
lige som picture-in-picture..

det er fordi jeg har en kalender som jeg gærne vil have vist på en side hvor
der nogle forskelige informationer...

håber i kan hjælpe med at finde en løsning...

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-09-05 11:36

Sebastian Støttrup wrote:
> [...]
> lige som picture-in-picture..
>
> det er fordi jeg har en kalender som jeg gærne vil have vist på en side hvor

Du skal bruge en form for include til det, altså skal serveren
understøtte SSI (ServerSideInclude), PHP eller ASP.

Brug så en div til det. F.eks. i php:

   <?php include('calender.htm')?>

Så kan du style div'en som du vil:

#calender {
   width:200px;
   height:300px;
   border:1px solid #333;
}

Ovenstående giver dig en boks på 200 pixel i bredden og 300 pixel i
højden, og med en næsten sort kant.

--
Benny Nissen

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 30-09-05 13:10

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Brug så en div til det. F.eks. i php:

> <?php include('calender.htm')?>

Det er heltigt for jeg kan bruge php og kalender er faktisk i php men den
side det skal ind på er i html fordi jeg ikke kan finde ud af at lave en
side i php hvor den viser menuen på alle sider... altså jeg kan ikke kode
php...

skal denne kode sættes lige efter??

mvh
sebastian

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-09-05 13:20

Sebastian Støttrup wrote:
> [...]
> side i php hvor den viser menuen på alle sider... altså jeg kan ikke kode

Du kan faktisk bare indsætte ovenstående hvor du vil have din kalender,
og så omdøbe din .htm side til .php

> skal denne kode sættes lige efter??

Den skal enten stå i et selvstændigt style-sheet, eller imellem <head>
og </head> i toppen af dokumentet.
Hvis du vælger det første (og den bedste løsning) skal du indsætte
følgende mellem <head> og </head>:

<link href="dit_stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Hvis du vælger det sidste skal du lige have en <style type="text/css">
.... </style> omkring.

--
Benny Nissen

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 30-09-05 13:45

> Du kan faktisk bare indsætte ovenstående hvor du vil have din kalender, og
> så omdøbe din .htm side til .php

Skal html siden med vindiet være php for at den kan vise php sider i vindiet
eller var det at man bare kan ombøbe html-siden til php og så er det en
slags php side??

> <link href="dit_stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
>
> Hvis du vælger det sidste skal du lige have en <style type="text/css"> ...

Jeg har faktisk lige sidet og set på det der css... det ser lidt for virene
ud og alige veld ikke....
Kunne jo godt tænke mig at komme a med alle mine dumme fames...

Men tak for hjælpen

Fra : per christoffersen

Dato : 30-09-05 13:57

"Sebastian Støttrup" <nyhedsgrupper@de2dumme.dk> skrev i en meddelelse
> Skal html siden med vindiet være php for at den kan vise php sider i
> vindiet eller var det at man bare kan ombøbe html-siden til php og så er
> det en slags php side??

Du kan bare omdøbe den til .php. Så ved serveren, at når den kommer til
php.koderne skal de behandles som sådan. Den almindelige html behandles bare
som vanligt.
Prøv det

/Per

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 30-09-05 14:00

> Du kan bare omdøbe den til .php. Så ved serveren, at når den kommer til
> php.koderne skal de behandles som sådan. Den almindelige html behandles
> [...]

Mange tak....

Fra : Denn!s H

Dato : 30-09-05 11:53

> Hej igen..
>

> Jeg har lige et spørgsmål om det kan lade sig gøre at lave et vinduge på
> en side hvor i der bliver vist en anden side uden at druge fames???
> lige som picture-in-picture..

<iframe id="if" src="http://www.google.dk" width="200px" height="200px"
scrolling="auto" frameborder="0"></iframe>

--

vh
Denn!s H

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-09-05 13:15

Denn!s H wrote:

> <iframe id="if" src="http://www.google.dk" width="200px" height="200px"
> scrolling="auto" frameborder="0"></iframe>

Nu skrev han jo 'uden at bruge frames' ...

--
Benny Nissen

Fra : Denn!s H

Dato : 30-09-05 15:41

> Nu skrev han jo 'uden at bruge frames' ...

Så jeg godt, han skrev også
"lave et vinduge på en side hvor i der bliver vist en anden side"

Du kan ikke indsætte en side i en anden side med ssi uden at få en
valideringsfejl, pga. dobbelt doc-type, head, body, html..... tag

--

vh
Denn!s H

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-09-05 17:15

Denn!s H wrote:
> [...]
>
> Du kan ikke indsætte en side i en anden side med ssi uden at få en
> valideringsfejl, pga. dobbelt doc-type, head, body, html..... tag

Det kan man nu godt, man man gemmer simpelthen kun indholdsdelen af den
fil man ønsker at inkludere og det giver ingen valideringsfejl

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-09-05 18:13

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Det kan man nu godt, man man gemmer simpelthen kun indholdsdelen af den
>fil man ønsker at inkludere og det giver ingen valideringsfejl

Hvordan vil du gøre det?

Så er det jo ikke en hel htmlside, der bliver inkluderet kun
indholdsdelen og for at det kan lade sig gøre kræves det, at det
på begge sider bliver inkuderet med php.
--
Knud

Fra : Sebastian Støttrup

Dato : 30-09-05 18:18

jeg får en fejl meddelse

> Det kan man nu godt, man man gemmer simpelthen kun indholdsdelen af den
> fil man ønsker at inkludere og det giver ingen valideringsfejl

okay... jar har fået et tip men jeg ved ikke om jeg gør det riktigt....

i kan se siderne her..

Siden der skal ind:
http://de2dumme.dk/Calendar/month.php

Siden den skal ind på:
http://de2dumme.dk/Aktiviteter/Aktiviteter.php
der er engeligt ikk noget indhold så hvis i har en lille kode til at smige
ind i en helt tom side hvor det virker ville det være dejligt...

Håber i kan finde fejlen

MVH
Sebastian

Fra : Denn!s H

Dato : 30-09-05 22:29

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:433d64b2$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det kan man nu godt, man man gemmer simpelthen kun indholdsdelen af den
> fil man ønsker at inkludere og det giver ingen valideringsfejl

Det vil jeg så aldrig kalde en side, men en tekst-fil.

--

vh
Denn!s H