Afspilning af WMV fil fra website
Fra : Søren Jakobsen

Dato : 28-09-05 21:30

Hej,

Nogle der ved noget programmering for afspilning af .wmv fil på en
website, der må ikke komme kontrolpanel frem, og filmen skal bare
spilles igen og igen..

(WMV = windows media noget movie fil :)

Mvh
Søren

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-09-05 21:46

Måske kan du bruge noget kode fra: www.2shy.dk/video.php

--
Benny Nissen

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 28-09-05 22:42

Benny Nissen wrote:

> Måske kan du bruge noget kode fra: www.2shy.dk/video.php

super mange tak

mvh
Søren

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-09-05 22:48

Søren Jakobsen wrote:

> super mange tak

Bemærk dog, at det (vist) ikke er helt valid kode jeg har brugt på den side.

--
Benny Nissen

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 28-09-05 23:15

> super mange tak

Hej.

Jeg vil lige nævne, at det også fungerer med Firefox /
MPlayer på Linux (SuSE 9.3)

/Preben

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-09-05 17:55

Søren Jakobsen wrote:
> [...]
>
> Nogle der ved noget programmering for afspilning af .wmv fil på en
> website, der må ikke komme kontrolpanel frem, og filmen skal bare

At man kan gøre noget er ikke ensbetydende med at man skal gøre det.
Video indeholder som regel lyd og en videoesekvens med lyd uden mulighed
for at slukke for den vil effektivet forhindre den blinde i at høre
sidens tekster blive læst op.

Ud over de blinde ,så er lyd også en byld i røven på almindelige
brugere.

Mange menesker har computeren stående i soveværelset og mens konen /
manden sover surfer ægtefællen.

Mange mennesker der i blandt mig selv, hører ofte musik, mens de sidder
ved computeren.

I alle tre tilfælde bliver et videoklip, af en gruppe formel et racere
der kommer ned af langsiden for fuld skrue, for at ende som reservedele
i det første sving, ikke en positiv oplevelse. Men et meget stort
irritationsmoment istedet.

Så giv brugeren muligheden for selv, at starte og slukke klippet. Husk
at gengive hvad klippet indholder i tekstform, så blinde har en mulighed
for at vurdere hvad der sker i klippet.

Kort sagt hjælp dine brugere istedet for at genere dem

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-10-05 08:49

> [...]
> for at vurdere hvad der sker i klippet.
>
> Kort sagt hjælp dine brugere istedet for at genere dem

Du har helt ret - har du en kode?
Mvh. Bo

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-10-05 12:00

"Johnny Winther Ronnenberg" wrote in message
> Ud over de blinde ,så er lyd også en byld i røven på almindelige
> brugere.

Jeg kommer altid "til" at lukke sådan nogle sider ned, fordi jeg panikker og
ikke kan finde stopknappen. Også fordi jeg har gang i mange ting på en gang.
Hvor surt er det ikke at sidde og høre de nyeste househits, og så tror man
DJen fumler og ikke kan finde ud af at tælle beats, når apple-jack lige
pludselig bryder ind, helt ude af takt!

Rune