target:blank
Fra : inga schmidt

Dato : 28-09-05 07:17

Kan man åbne et link til en anden hjemmeside som ny side på andre
måder end 'target:blank', som jo ikke er tilladt i xhtml? Bemærk,
det er ikke et spørgsmål om det rigtige eller forkerte i at lade
noget åbne som ny side - kun hvordan man evt. kan gøre det

--
Mvh Inga
www.webdesign-nord.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-05 08:26

inga schmidt skrev:

> Kan man åbne et link til en anden hjemmeside som ny side på andre
> måder end 'target:blank',

Ja - med javascript (window.open), men det er en dårlig ide at
bruge javascript bare for at undgå target="_blank".

Hvis man vil åbne en side i et nyt vindue, bør man så afgjort
benytte target (og en doctype der tillader det).

> som jo ikke er tilladt i xhtml?

Target="_blank" er hverken mere eller mindre tilladt i xhtml end i
html. Det er ikke tilladt i *strict*-dokumenter, mens det er
tilladt i transitional- og frameset-dokumenter. Alle tre undertyper
findes både som html og som xhtml.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : inga schmidt

Dato : 28-09-05 10:14

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> html. Det er ikke tilladt i *strict*-dokumenter, mens det er
> tilladt i transitional- og frameset-dokumenter. Alle tre undertyper

Takker!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-05 12:59

inga schmidt skrev:

> Takker!

Velbekomme.

En lille bøn - hvis du vil bruge html.dk til at skrive indlæg her i
gruppen, bør du undlade at lave en signatur. HTML.dk tilføjer
automatisk en reklamesignatur på indlæg sendt via deres
webinterface, så hvis du sætter en signatur på kommer der en for
meget.

Hvis du skifter til et egentligt newsprogram (fx Outlook Express
eller Dialog), kan du frit vælge en signatur (inden for de
almindelige retningslinjer - jf.
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-05 14:52

Den 28-09-05 13.59 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Hvis du skifter til et egentligt newsprogram (fx Outlook Express
> eller Dialog), kan du frit vælge en signatur

Samtidig vil du få et meget bedre overblik over indlæggene i grupperne,
og du vil også få adgang til langt flere grupper. Du kan evt. finde en
guide til brugen af nyhedsgrupper i Outlook Express her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oe-nyhedsgrupper-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : inga schmidt

Dato : 28-09-05 15:08

> [...]
>
> Hvis du skifter til et egentligt newsprogram (fx Outlook Express
> eller Dialog), kan du frit vælge en signatur (inden for de

Det ville jeg skam også gerne, men i min OutlookExpress kan jeg ikke
klikke på links. Kan jeg heller ikke i Outlook, og jeg aner ikke
hvorfor.

Mvh Inga

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-09-05 22:24

inga schmidt wrote:

> Det ville jeg skam også gerne, men i min OutlookExpress kan jeg ikke
> klikke på links. Kan jeg heller ikke i Outlook, og jeg aner ikke
> hvorfor.

Det må skyldes en fejlindstilling i enten din Windows eller din OE. Der er
ellers normalt at kunne klikke på links i OE og få den henviste side vist i
sin defaulte browser.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : inga schmidt

Dato : 30-09-05 10:18

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det må skyldes en fejlindstilling i enten din Windows eller din OE. Der er
> ellers normalt at kunne klikke på links i OE og få den henviste side vist i
> sin defaulte browser.

Ja, men selv de klogeste, jeg kender, har ikke kunnet finde ud af at ændre
det.

Mvh Inga

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-09-05 18:02

inga schmidt wrote:
> Ja, men selv de klogeste, jeg kender, har ikke kunnet finde ud af at
> ændre det.

Den fejl har jeg prøvet, geninstaller IE og gå til windows update og
hent de opdatereinger der er nødvendige, det skulle løse problemet. Hvis
opdateringer kræver en genstart så gør det og check så update igen, der
kan godt være flere sæt opdateringer og flere genstarter i træk, før det
hele er på plads. (Du skal _ikke_ afinstallere IE først)

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : inga schmidt

Dato : 30-09-05 18:44

Johnny Winther Ronnenberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
det
> hele er på plads. (Du skal _ikke_ afinstallere IE først)

Mange tak. Det prøver jeg!

Mvh Inga

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-09-05 15:48

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> html. Det er ikke tilladt i *strict*-dokumenter, mens det er
> tilladt i transitional- og frameset-dokumenter. Alle tre undertyper

Hvad er egentlig årsagen til, at det ikke er tilladt i "strict"? Har det
noget at gøre med, at det skal være op til brugeren at bestemme?

mvh
Preben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-05 15:57

Preben Andersen skrev:

> Hvad er egentlig årsagen til, at det ikke er tilladt i
> "strict"? Har det noget at gøre med, at det skal være op til
> brugeren at bestemme?

Netop.
--
Jens Gyldenkærne Clausen