"SYSTEM" i Doctype?
Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 11:28

Hvis jeg vælger XHTML 1.0 Strict i Stones webwriter, forekommer ordet
SYSTEM inde midt i strengen. Hvad gør det?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" SYSTEM
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-05 12:06

Kurt Hansen skrev:

> Hvis jeg vælger XHTML 1.0 Strict i Stones webwriter,
> forekommer ordet SYSTEM inde midt i strengen. Hvad gør det?

Det ligner en fejl. En doctypeerklæring har en obligatorisk PUBLIC
identifier og en valgfri SYSTEM identifier. Public identifier
angives som PUBLIC "quoted-string", mens system identifier blot
angives som "quoted-string".

> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
> SYSTEM "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Jeg ville slette SYSTEM i ovenstående.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 27-09-05 12:08

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> SYSTEM inde midt i strengen. Hvad gør det?
>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" SYSTEM

"...System identifikator indikere hvor selve DOCTYPEn findes, hvilket er
hos W3C..."
Læs mere her:
http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#opbygning

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-05 16:22

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> SYSTEM inde midt i strengen. Hvad gør det?
>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" SYSTEM

Hvilken version? Min WebWriter 4.0.2 gør det da ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 21:53

On Tue, 27 Sep 2005 17:22:26 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> Hvilken version? Min WebWriter 4.0.2 gør det da ikke.

4.0.7

Support er ikke længere en mulighed hos Stone. Det lykkedes mig aldrig at
komme forbi hans sekretær (hans kone?), da jeg fik problemer med 4.0.8. Der
var en uhelbredelig fejl i FTP-delen, men min anmodning om hjælp blev
afslået, så jeg afstår på forhånd fra at gøre noget ved denne sag.

Man kan vist nok redigere i den skabelon der indeholder tekststrengene, men
det har jeg (endnu) ikke forsøgt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 27-09-05 21:58

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> var en uhelbredelig fejl i FTP-delen, men min anmodning om hjælp blev
> afslået, så jeg afstår på forhånd fra at gøre noget ved denne sag.

Har du betalt for programmet?

Mikkel

--
Guatemala rejser, spanskskole og frivilligt arbejde:
http://lakjer.dk/mikkel/grejser.shtml

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-05 07:08

On Tue, 27 Sep 2005 22:58:25 +0200, Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Har du betalt for programmet?

Naturligvis. Jeg betaler for det jeg det jeg bruger mere end nogle få
gange.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-05 22:42

Kurt Hansen wrote:

> Man kan vist nok redigere i den skabelon der indeholder
> tekststrengene, men det har jeg (endnu) ikke forsøgt.

Hvis det fungerer som i 4.0.2, skal du klikke på papir-ikonet oppe til
venstre. Du får så en dialogboks, hvor du markerer den ønskede skabelon og
derefter klikker på knappen "Rediger skabelon" forneden. Når du så gemmer
ændringen, bliver det som en .wws-fil og næste gang du skal bruge
skabelonen, er den i orden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/