Browser(firefox) uploader tags og ikke ree~
Fra : Tanja Elbech

Dato : 26-09-05 18:38

Er temmelig ny udi HTML. Har siddet og arbejdet med html.dk's
tutorial og de ting jeg har haft på mit studie kommer hurtigt
igen.

Men når jeg skal uploade siden til min browser, så viser den ikke
det jeg reelt vil have den til at skrive-den viser alt incl.
tags. Og det er jo ikke lige meningen;)

Kan ikke se jeg har gjort nogen fejl, har herunder kopieret mit
første spæde forsøg ind. Kan det være min browser(Firefox) der
gør noget sært? Prøver jeg at uploade i IE, så vil den ikke
engang åbne filer, blot internetadresser...

Jeg har lavet siden i Notepad, det skulle jo være lige til at gå
til. Men ikke for mig åbenbart.

Kan en eller anden hjælpe??

   <head>
   <title><h1>Hej hej </h1></title>
   </head>

   <h4><b>Hej igen</b></h4>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tanja Elbech

Dato : 26-09-05 18:40

Og det skal lige tilføjes, at jeg HAR gemt dokumentet korrekt- dvs.
ikke som tekstdokument, men under 'alle filer'

Fra : John P [jopa]

Dato : 26-09-05 18:45

Tanja Elbech skriblede bla:
> Og det skal lige tilføjes, at jeg HAR gemt dokumentet korrekt- dvs.
> ikke som tekstdokument, men under 'alle filer'

Prøv at gem det som html

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : from south

Dato : 26-09-05 18:57

"John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Tanja Elbech skriblede bla:
>
> Prøv at gem det som html
>

> --
>

> Mvh.John
> www.jp-web.dk
> www.john.jp-web.dk
> Udskift invalid i adressen med dk
Som du dog kan sige det
Mvh Knud

Fra : Tanja Elbech

Dato : 26-09-05 19:03

from south wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "John P [jopa]" <j@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

Det kan jeg ikke? Kan enten gemme som 'txt' eller som 'alle filer'

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-05 19:11

Tanja Elbech skrev:

> Det kan jeg ikke? Kan enten gemme som 'txt' eller som 'alle
> filer'

Vælg "alle filer" og skriv selv ".html" til sidst (fx
"minfil.html")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-09-05 18:44

Tanja Elbech has brought this to us :
> [...]

> gør noget sært? Prøver jeg at uploade i IE, så vil den ikke
> engang åbne filer, blot internetadresser...

Vil være lidt nemmere at se hvad der går galt hvis du kommer med et
link til dit site.

Fra : Tanja Elbech

Dato : 26-09-05 18:57

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Vil være lidt nemmere at se hvad der går galt hvis du kommer med et
> link til dit site.
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Jeg har ikke noget site endnu. Lige nu øver jeg bare basis i HTML. Men
kan huske fra mine timer, at den burde kunne vises i browseren selvom
jeg ikke har et site?

Fra : Leonard

Dato : 26-09-05 19:09

Tanja Elbech <tanja_eh@hotmail.com> wrote:

>Jeg har ikke noget site endnu. Lige nu øver jeg bare basis i HTML. Men
>kan huske fra mine timer, at den burde kunne vises i browseren selvom
>jeg ikke har et site?

Husker du at give filen den rigtige extension?
Den skal hedde .htm eller .html for at browserne kan genkende den som
en fil der skal tolkes som html når den ikke sendes fra en server.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Tanja Elbech

Dato : 26-09-05 19:12

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Husker du at give filen den rigtige extension?
> Den skal hedde .htm eller .html for at browserne kan genkende den som
> en fil der skal tolkes som html når den ikke sendes fra en server.

HEP! Der var den. Nu er jeg helt pinlig, for nu du skriver det kan jeg jo
godt huske, at der stod noget lignende i tutorial'en. Men åbenbart havde
jeg ikke fanget den.

Tusind, tusind tak!!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-05 18:53

Tanja Elbech skrev:

> Men når jeg skal uploade siden til min browser,

Hvor (og hvordan) uploader du siden?

> Kan ikke se jeg har gjort nogen fejl, har herunder kopieret mit
> første spæde forsøg ind.

Vi vil hellere se et link til den færdige side. Den fejl du omtaler
kan enten skyldes at webserveren sender filen som text/plain i
stedet for text/html, eller at et serverscript konverterer html-
koderne til html-entiteter når du oploader.

Det er umuligt at afgøre uden at se siden online.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tanja Elbech

Dato : 26-09-05 19:00

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvor (og hvordan) uploader du siden?

Jeg gør som tutorial'en siger. Trykker 'filer', 'åbn' inde på en fri
side..

> [...]
> koderne til html-entiteter når du oploader.
>
> Det er umuligt at afgøre uden at se siden online.

Har ikke noget domæne til den. Så kan vel reelt ikke smide den
online uden?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-09-05 19:09

Tanja Elbech skrev:

> Jeg gør som tutorial'en siger. Trykker 'filer', 'åbn' inde på
> en fri side..

Ah - så er jeg med. Hvad står der så i browserens adresselinje (det
vandrette hvide felt øverst)? Jeg gætter på at notepad automatisk
har tilføjet endelsen ".txt" - og Firefox viser derfor filen som en
tekstfil.

Gem som .html, så skulle det gerne virke.

> Har ikke noget domæne til den. Så kan vel reelt ikke smide den
> online uden?

Som regel har man lidt webplads via sin netudbyder. Man kan også få
noget gratis - fx på <http://www.frac.dk/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tanja Elbech

Dato : 26-09-05 19:14

> [...]

> har tilføjet endelsen ".txt" - og Firefox viser derfor filen som en
> tekstfil.
>
> Gem som .html, så skulle det gerne virke.

I er simpelthen bare gode herinde! Og hurtige til at svare. I var to,
der kom med dette svar-og det var der den lå;) Så mit problem er løst
nu.

Tusind tak for svaret Jens!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-05 20:18

Tanja Elbech skrev:

>   <head>
>   <title><h1>Hej hej </h1></title>
>   </head>

Du kan ikke ha' en <h1> i <title>.

<h1> er en overskrift og bruges på selve siden for det vigtigste
punkt.

<title> er det, der vises i browseren øverst og vises altid ens
og kan ikke formateres.
--
Knud