Linkvalidatoren - sære beskeder
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-09-05 20:31

Jeg har brugt linkvalidatoren http://validator.w3.org/checklink
til at rense mine linksbiblioteker for døde links.

(Der var en del - hvorfor kan webredaktører ikke lade dokumenterne
blive, hvor de er? Æj, altså!)

Dog ser det ud til at den ikke kan håndtere links til andre sider på mit
site. Alle mine links internt på sitet giver følgende fejlmeddelelse:

What to do: The link is forbidden! This needs fixing. Usual
suspects: a missing index.html or Overview.html, or a missing ACL.
Response status code: 403
Response message: Access Forbidden

er der nogen som kan forklare hvad det betyder?
(alle mine sider ender på .shtml)

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 25-09-05 00:54

Den siger at den fik en 403 forbidden ved et af dine link.
Dette opstår typisk ved link til en folder hvor directory browsing er
disablet og der ikke findes en default side serveren kan vise.
Eller hvis siden er password beskyttet.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 25-09-05 10:32

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
> [...]
> Dette opstår typisk ved link til en folder hvor directory browsing er
> disablet og der ikke findes en default side serveren kan vise.

Directory browsing er ikke tilladt på min server. Men de links der
melder fejl er links til filer, ikke directories. Jeg bruger ikke
passwordbeskyttelse af siderne, og de virker fint alle sammen.
Defaultsiden i mappen til mit underdomæne hedder index.shtml

Filerne hedder *.shtml fordi jeg bruger SSI. Men det burde vel ikke give
problemer?

Et tillægsspørgsmål: Jeg så dit svar til Thomas. Er det helt umuligt at
få dig til at følge netiketten og svare under citatet? Det mener jeg så
afgjort vil være til alles fordel. Din metode går fuldstændig i kludder,
så snart der er citat fra mere end ét indlæg.

Mikkel

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 25-09-05 16:00

Uden eksempler på links der giver den nævnte fejl er det ikke muligt
at hjælpe yderligere.