CSS / Menu / Layout problem
Fra : Anders Lund

Dato : 24-09-05 14:41

Hej

Er i gang med min hjemmeside og arbejdet ligger her:
www.andersonline.dk/newsite
Stylesheet:
http://www.andersonline.dk/newsite/style.css

Jeg er bare ved at få grå hår i hovedet af at jeg ikke kan få tilpasset
mit site med CSS. Og at det ikke ser ens ud i Firefox og IE gør det
heller ikke nemmere for mig. Men det er jo nok noget slam-kode jeg har
lavet. :(

Problemet er min menu opføre sig underligt. I Firefox ligger menuen sig
pænt op til logoet, men går 3 px ned i "indhold"-div. I IE er der 3px
mellemrum imellem menuen og logoet, men ellers ligger menuen godt i
forhold til indhold-div. Dog synes jeg bedst om højden på menuen i Firefox.

Bonus spørgsmålet som måske relatere sig til W3C ikonerne - hvorfor
ligger de forskelliget i de 2 browsere. Firefox modellen er den jeg ønsker.

Er der nogen som kan give mig et hint? Evt. kommentar til andet kode
modtages også med glæde.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 24-09-05 14:53

Anders Lund wrote:
> Er der nogen som kan give mig et hint? Evt. kommentar til andet kode
> modtages også med glæde.

Det skal siges at jeg arbejder på de dokumenter som der er nævnt i
færste indlæg, så der kan ske ændringer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-09-05 21:54

Anders Lund skrev:

> 3px mellemrum imellem menuen og logoet

Prøv at lege lidt med margin på billedet også.

> W3C ikonerne - hvorfor ligger de forskelliget i de 2
> browsere.

De ligger i en <p>. Også her skal du give den en margin.
Jeg tror boksen er nemmere at styre hvis det er en <div>,
for eksempel <div id="w3c"> og en

#w3c{
margin-top:10px;
/*og hvad du ellers ønsker*/
}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-05 23:12

Anders Lund wrote:

> Men det er jo nok noget slam-kode jeg har
> lavet. :(

Næ, det ser såmænd rigtig pænt ud.

> [...]
> 3px mellemrum imellem menuen og logoet, men ellers ligger menuen godt
> i forhold til indhold-div. Dog synes jeg bedst om højden på menuen i

Der er fra den ene browser til den anden lidt forskel på de defaulte værdier
for margin og padding på forskellige elementer. Man kan derfor blive nødt
til at specificere den præcise margin og padding. Her gælder det specielt
for <div id="titel"> og <div id="menu">

> Bonus spørgsmålet som måske relatere sig til W3C ikonerne - hvorfor
> ligger de forskelliget i de 2 browsere. Firefox modellen er den jeg
> ønsker.

Stort set det samme som ovenfor. Definer de ønskede værdier for margin og
padding. Her gælder det for <div id="indhold" og <div id="bund">

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/