CSS: Forskel på IE og Firefox
Fra : Thomas

Dato : 24-09-05 01:17

Jeg er ved at lave en side for en forening og er samtidig ved at
overføre mine gamle ritualer med tabeller osv. til CSS.
Jeg har lavet et udkast indtil videre:

http://miniflex.dk/demo/erhvervsklub/

Og det ser da også fint nok ud i Internet Explorer, men hvis jeg
kigger på siden i Firefox går det helt galt.
For det første er siden ikke centreret og der ud over flyder
indholdet rundt og man kan se at baggrundene går igen uden for
div-tagget.

Nogen der kan give et råd eller to?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-05 13:27

Thomas skrev:

>For det første er siden ikke centreret

For du beder ikke siden om at blive centreret, at den bliver vist
centreret i IE skyldes en fejl i IEs css-fortolkning.

http://html-faq.dk/2007.asp
--
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-09-05 14:36

Først og fremmest sætter du IE i Quirks mode. Der må ikke være noget
som helst før doctype erklæringen, heller ikke en blank linie som der
er nu.
Læs mere om doctypes her:
http://www.hut.fi/~hsivonen/doctype.html

Næste problem
Dine meta tags afslutter du med /> Det er kun gyldigt hvis doctype er
sat til xhtml.

I din CSS har du en stavefejl. Det hedder "none" og ikke "nono".

Start med at rette disse fejl.

Fra : Thomas

Dato : 25-09-05 12:26

> Start med at rette disse fejl.

Det er så hermed gjort. Og tak for dine bemærkninger selvom de ikke
løste mit egentlige problem :)

Men jeg har nu fået mit problem løst alligevel da det kun drejede sig
om at margin skulle sættes til 0 og auto uden for mine bokse. Så nu ser
det fint ud i begge browserere og siden validerer finno.