Flydende banner
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 23-09-05 09:19

Hej NG!

Jeg er i gang med opbygningen af en portal.

Selve portalen er vestrestillet og fylder 770 pixel i bredden.
Nu vil jeg gerne ha' et banner (160x600px) ved siden af, hvordan
får jeg dette banner til at køre med ned når jeg scoller på
siden??

mvh

jimmy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Mejdal Rasmussen

Dato : 23-09-05 12:39

Jimmy Snedker wrote:
> Hvordan får jeg et banner til at køre med ned når jeg scoller på siden??

Standarten siger:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html#fixed-positioning

For at få det til at virke i IE kan du bruge en af disse hacks:
http://www.google.com/search?q=position+fixed+ie
http://tagsoup.com/-dev/null-/css/fixed/
http://www.divinentd.com/experiments/emulating-position-fixed.html
http://dean.edwards.name/IE7/

Du kan se hvordan jeg har gjort på:
http://efgronnegade.dk

/Per Mejdal Rasmussen

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 27-09-05 10:21

Hej Per!

Mange tak for linkene!

Håber jeg finder en løsning!

Jeg glemte af fortælle at portalen er kodet i xhtml...har dette nogen
indflydelse?

Fra : Per Mejdal Rasmussen

Dato : 28-09-05 18:21

Jimmy Snedker wrote:

> Jeg glemte af fortælle at portalen er kodet i xhtml...har dette nogen
> indflydelse?
Nej, min side er også i xhtml. Bare du bruger css.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 23-09-05 16:45

Jimmy Snedker wrote:
> [...]
> Nu vil jeg gerne ha' et banner (160x600px) ved siden af, hvordan
> får jeg dette banner til at køre med ned når jeg scoller på

1370 pixel i bredden er et noget skærmbillede at operere med. Men ud
over det, hvorfor skal et banner forfølge brugeren? Personligt er der
der intet der irriterer mig mere end logoer og menuer der forfølger mig,
når jeg ruller ned over en side. Ligesom musemarkører der er udstyret
med alenlange haler der danser rundt på skærmen og forhindrer mig i at
læse hvad der står, kan det få mig til at blæse alle sikringer.

Det er absolut ikke brugervenligt og det er slet ikke tilgængeligt. Hvis
det er noget, så er det irriterende.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-09-05 18:21

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>1370 pixel i bredden er et noget skærmbillede at operere med. Men ud
>over det, hvorfor skal et banner forfølge brugeren?

Hvor får du de 1370 pixels fra?

Jeg får det kun til 940 pixels.

Normalt skriver man en størrelse width X height.
--
Knud

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 27-09-05 10:19

Hej Johnny

> 1370 pixel i bredden er et noget skærmbillede at operere med.

Bredde først. portal bliver omkring 940 pixel i bredden

> [...]
> med alenlange haler der danser rundt på skærmen og forhindrer mig i at
> læse hvad der står, kan det få mig til at blæse alle sikringer.

Jeg forstår udmærket dine synspunkter. Nu er det dog således, at portalen
bliver finansieret af annoncører, for at vi kan få det til at løbe rundt.