DIV i TD
Fra : Denn!s H

Dato : 22-09-05 23:42

Hej

Jeg vil gerne have en div i bunden af en tabelcelle, uanset hvor høj
tabelcellen er.
Kan det lade sig gøre?

--

vh
Denn!s H

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-09-05 00:26

Denn!s H skrev:

> Jeg vil gerne have en div i bunden af en tabelcelle,
> uanset hvor høj tabelcellen er. Kan det lade sig gøre?

Ja, det kan du godt.

Jeg undrer mig bare over hvad du skal med en <div>, når
du lige så godt kunne have indholdet direkte i <td>'en.

Eller omvendt, hvad skal du med en td når du har dit
indhold i en <div>?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Denn!s H

Dato : 23-09-05 08:28

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan du godt.

Ved du hvordan?

> Jeg undrer mig bare over hvad du skal med en <div>, når
> du lige så godt kunne have indholdet direkte i <td>'en.

Jeg vil bestemme placeringen af <div>'s indhold i <td>
Kunne måske også være <span> eller <p>(?)

--

vh
Denn!s H

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-09-05 13:42

"Denn!s H" <@> skrev:

>Jeg vil bestemme placeringen af <div>'s indhold i <td>
>Kunne måske også være <span> eller <p>(?)

Såfremt, der ikke skal være andet indhold, så er det ret enkelt.

bottom">
--
Knud

Fra : Denn!s H

Dato : 23-09-05 20:02

> "Denn!s H" <@> skrev:
>
> Såfremt, der ikke skal være andet indhold, så er det ret enkelt.

det er lige det der skal, da andet indhold variere vil jeg gerne have
bund-teksten sat fast.
Strukturen i tabellen gør at ekstra celler i bunden af tabellen ville være
en nødløsning.

--

vh
Denn!s H

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-09-05 22:50

Denn!s H wrote:

> det er lige det der skal, da andet indhold variere vil jeg gerne have
> bund-teksten sat fast.
> Strukturen i tabellen gør at ekstra celler i bunden af tabellen ville
> være en nødløsning.

tekst.</div>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-09-05 23:20

Erik Ginnerskov skrev:

>tekst.</div>

Er du ikke galt på den her?

Så vidt jeg kan se, så virker det da ikke efter hensigten,
hverken i IE eller Opera.

Eller har du en side, hvor det virker?
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-05 00:24

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Er du ikke galt på den her?
>
> Så vidt jeg kan se, så virker det da ikke efter hensigten,
> hverken i IE eller Opera.

Der mangler vist en vertical-align:top i td-stylen. Jeg glemte, at
standardværdien er middle, fordi jeg selv har defineret top som standard:

tekst.</div>

> Eller har du en side, hvor det virker?

Den var hakket ned på rygraden. ;(

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-09-05 00:37

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Eller har du en side, hvor det virker?

Den skulle lige modificeres lidt mere, men nu virker den. Koden er vist på
siden:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/tabbot.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Denn!s H

Dato : 24-09-05 08:41

> Den skulle lige modificeres lidt mere, men nu virker den. Koden er vist på
> siden:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/tabbot.asp

Mange tak Erik

Det var de to "position:" jeg ikke havde styr på, da jeg prøvede selv.

Der maglede dog en ; left:10px, på <div>, men det ser man først når der
kommer flerer kolonner.

--

vh
Denn!s H