Redirect
Fra : Preben Larsen

Dato : 21-09-05 13:24

Hej!
Jeg vil gerne henvise til en ny hjemmesideadresse - fra den gamle
adresse!
Hvorfor virker det ikke med denneher?

url="http://www.minnyehjemmeside.dk/index.html" />

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-05 13:56

Preben Larsen skrev:

> Hvorfor virker det ikke med denneher?

> url="http://www.minnyehjemmeside.dk/index.html" />

Url er ikke en parameter til meta-koden, men en parameter til
content:

   content="3;url=http://www.minnyehjemmeside.dk/index.html" />

Husk også at inkludere et normalt link til det nye site - ikke alle
browsere accepterer meta-viderestillinger.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer

Dato : 21-09-05 15:14

> Husk også at inkludere et normalt link til det nye site - ikke alle
> browsere accepterer meta-viderestillinger.
En sidebemærkning.
Jeg har for vane at lade viderestillingssiden blive stående et øjeblik ..
5-10 sek, hvor jeg gør opmærksom på at adressen er ændret og skriver
selvfølgelig den nye adresse.
Målet er selvfølgelig at gøre brugerne opmærksomme på ændringen og bruge den
nye adresse istedet for at bruge den gamle og lade sig viderestille.

--
Christoffer

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 21-09-05 18:57

Christoffer wrote:
> Målet er selvfølgelig at gøre brugerne opmærksomme på ændringen og bruge den
> nye adresse istedet for at bruge den gamle og lade sig viderestille.

Endnu en sidebemærkning.
Netop i sådanne tilfælde plejer jeg at sende en '301 Moved
Permanently'-status code med siden. Hvis jeg da vel at mærke er sikker
på at siden flyttes for ikke at komme tilbage igen.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://www.sappy.dk/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-09-05 21:41

Christoffer Kjeldgaard Petersen wrote:

> Endnu en sidebemærkning.
> Netop i sådanne tilfælde plejer jeg at sende en '301 Moved
> Permanently'-status code med siden. Hvis jeg da vel at mærke er sikker
> på at siden flyttes for ikke at komme tilbage igen.

Det er også klogere i forhold til søgemaskinerne. De kan ikke lide
"refresh".

Mikkel
--
Gør et filmkup - aktuelle tilbud på spanske dvd'er
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : Preben Larsen

Dato : 21-09-05 16:18

Hej!

> [...]
>
> Husk også at inkludere et normalt link til det nye site - ikke
alle
> browsere accepterer meta-viderestillinger.

Så virker det! I kan se resultatet her - hvis det har interesse!
http://www.arielleforlaget.frac.dk

Hvh

Fra : from south

Dato : 21-09-05 18:15

Hej Preben.
"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

Pæn side du har lavet,
Men er nu mest glad for Meretes knus :-}
Preben, det er bare godt.
Mvh Knud

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 21-09-05 21:43

Preben Larsen wrote:
> Hej!

> alle

> Så virker det! I kan se resultatet her - hvis det har interesse!
> http://www.arielleforlaget.frac.dk

Hej Preben

Det ser da fint ud. Men det ser pænere ud, hvis du fjerner /index.html
fra linket på din gamle side. Så behøver du heller ikke gå tilbage og
ændre det, hvis du skulle lave det om på den nye.

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-05 10:33

Christoffer Kjeldgaard Petersen skrev:

> Endnu en sidebemærkning.
> Netop i sådanne tilfælde plejer jeg at sende en '301 Moved
> Permanently'-status code med siden.

Det er også en god ide - men det kræver at man har adgang til et
serversidesprog (samt normalt også at den gamle side også var en
serverside-side).
--
Jens Gyldenkærne Clausen