Login ved hjælp af html... hvordan gør man~
Fra : ettotrefirefem

Dato : 20-09-05 18:23

eg har lige lavet en side på nettet, men mit problem er at jeg
godt vil have et login sted...

eftersom jeg ikke er så god til html endnu vil jeg spørge om
nogen vil være søde at lægge en kode ind i dette indlæg...

P.S. det kunne være fedt hvis man kunne lave mange brugere... og
hvis man ikke bare kunne "højre klikke> Vis Kilde" og så se
kodeordet...

Tak på forhånd

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-09-05 18:47

ettotrefirefem skrev:

> eg har lige lavet en side på nettet, men mit problem er at jeg
> godt vil have et login sted...

Erik Ginnerskov gennemgår en række forskellige muligheder på siden
her: <http://hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp>.

> P.S. det kunne være fedt hvis man kunne lave mange brugere...

Det kan man på næsten alle systemer - men der er stor forskel på
hvordan man opretter nye brugere. Se artiklen ovenfor.

> og hvis man ikke bare kunne "højre klikke> Vis Kilde" og så se
> kodeordet...

Glem det - man kan altid se kildekoden til en html-side. Se evt.
siden her: <http://html-faq.dk/1014.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-09-05 19:48

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Glem det - man kan altid se kildekoden til en html-side. Se evt.
>siden her: <http://html-faq.dk/1014.asp>.

ettotrefirefem mener vist at man ikke kan se password i
kildekoden, ikke skjule kildekoden.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-09-05 22:10

Knud Gert Ellentoft skrev:

> ettotrefirefem mener vist at man ikke kan se password i
> kildekoden, ikke skjule kildekoden.

Åh ja - min fejllæsning.

Man kan sagtens sørge for at adgangskoden ikke er tilgængelig i
kildekoden - og det bør man bestemt også gøre. Selve kildekoden kan
derimod ikke skjules.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-05 22:52

ettotrefirefem wrote:

> P.S. det kunne være fedt ...
> hvis man ikke bare kunne "højre klikke> Vis Kilde" og så se
> kodeordet...

Uanset hvilken af de løsninger Jens henviste til, du vælger, vil der ikke i
sidens kildekode være mulighed for at lure et password, selv om det er
umuligt at skjule en sides kildekode.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/