Hjælp til valideringsfejl.
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-05 14:59

Hej
Jeg er ved at validere mine sider. Jeg får en masse fejl, hvori
over halvdelen af dem er;

# Error Line 109 column 27: start tag for "LI" omitted, but its
declaration does not permit this.

href="http://p0ulsen.frac.dk" title=..

.. Og line 109 ser sådan ud;

href="http://p0ulsen.frac.dk"
title="p0ulsen.frac.dk">p0ulsen.frac.dk</a>!! Det er så min
hjemmeside. Kig dig lidt omkring!</ul></div>

.. Hvad er problemet ? Jeg har ikke brugt tag'et <li> nogle
steder. Jeg har søgt og den finder intet. Hvad kan det skyldes?
Håber nogen kan hjælpe ! På forhånd tak.

Mvh p0ulsen
http://p0ulsen.frac.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-09-05 15:17

"Jesper Poulsen" <p0ulsen90@gmail.com> skrev i en meddelelse

Uden at skulle gøre mig specielt klog, så er jeg overbevist om, at <li>
taget er tvunget. <ul> er blot indledende til at tybebestemme listen mens de
enkelte punkter i listen skal være omkranset af <li> </li>

Hm.... LI Start tag: required, End tag: optional

Så kan man måske undlade det afsluttende

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-05 15:42

>Uden at skulle gøre mig specielt klog, så er jeg overbevist om, at <li>
> taget er tvunget. <ul> er blot indledende til at tybebestemme listen mens >de
enkelte punkter i listen skal være omkranset af <li> </li>

Så det SKAL se sådan her ud:

..
<ul>
<li>hej</li>
<li>med</li>
<li>dig!!!</li>
</ul>
..

Eller kan det ikke laves sådan her:

..

<ul>
hej
med
dig
</ul>
..

Det var da noget træls hvis man skal ha' <li> med og ha' de træls knopper over
det hele! (Dem <li> laver ;) )

> Så kan man måske undlade det afsluttende

Hvad mener du helt præcist ?

..
<ul>
hej
med
dig
</ul>
..

Der kan man lave det:

<ul>
hej
med
dig
..

Eller hvad ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-05 15:52

Så skulle det hele være rettet.. :)
hehe.. Tak for hjælpen! Nu er der kun 5 fejl tilbage, men de fejl ved jeg ikke
hvordan jeg kan komme af med. Jeg har brugt det her:

<IFRAME frameborder="0" width="144px" height="500px"
src="shoutbox/shoutbox.php"></IFRAME>

Og får fejl på;

frameborder="0", width="144px", height="500px" og src="shoutbox/shoutbox.php"

Hvad kan jeg erstatte det med, så den kan validere ?

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-09-05 16:09

Hej igen Jesper!
> [...]
>
> frameborder="0", width="144px", height="500px" og
> src="shoutbox/shoutbox.php"
>
> Hvad kan jeg erstatte det med, så den kan validere ?

Nu ved jeg ikke en disse om iframes, så det her er et skud i tågen...:

Du skal enten ændre din DOCTYPE til "transitional" eller skrive flg.:

<IFRAME style="border:none; width:144px;height:500px;"
src="shoutbox/shoutbox.php"></IFRAME>

Men det er som sagt kun et skud i tågen....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-05 16:17

> Nu ved jeg ikke en disse om iframes, så det her er et skud i tågen...:
>
> Du skal enten ændre din DOCTYPE til "transitional" eller skrive flg.:
>
> <IFRAME style="border:none; width:144px;height:500px;"
&gt; src="shoutbox/shoutbox.php"></IFRAME>

Den virker ikke, men DOCTYPE ser sådan her ud nu:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://http://w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Skal den så ændres til:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://http://w3.org/TR/html4/transitional.dtd">

??

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-09-05 17:03

Hej Jesper!
> [...]
> "http://http://w3.org/TR/html4/strict.dtd">
>
> Skal den så ændres til:
>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"

Det vil jeg mene - prøv at ændre den, og validér så siden igen - jeg vil
antage, at nogle af fejlene (om ikke alle) er forsvundet...

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-09-05 15:59

Hej Jesper!
> Så det SKAL se sådan her ud:
>
> .
> <ul>
> <li>hej</li>
> <li>med</li>
> <li>dig!!!</li>
> </ul>
> .

Ja!

> Eller kan det ikke laves sådan her:
> <ul>
> hej
> med
> dig
> </ul>

Nej!

> Det var da noget træls hvis man skal ha' <li> med og ha' de træls knopper
> over
> det hele! (Dem <li> laver ;) )

I CSS:

li {display:none;} (så vidt jeg husker!)

Så skulle det problem være løst...

Ved det ikke helt med sikkerhed, men jeg tror, at det kan skrives sådan her:

<ul>
<li />Bla. bla..
<li />Bla. bla...
</ul>

> Der kan man lave det:
>
> <ul>
> hej
> med
> dig
> .

som man ikke behøver at afslutte...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-05 16:12

> li {display:none;} (så vidt jeg husker!)
>
> Så skulle det problem være løst...

Jeps! :P

Men jeg tror bare jeg lader dem blive. Det ser da meget godt ud, gør det ikke?
Ved godt det hører til under .design sektionen, men det er dumt at starte en ny
tråd pga det;)

Tak for hjælpen!

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-09-05 17:05

Hej Jesper!

> Jeps! :P

Godt - så er der da lidt på "øverste etage", som virker!

> [...]
> ikke?
> Ved godt det hører til under .design sektionen, men det er dumt at starte

Personligt ville jeg fjerne dem - men det er jo en smagssag...

> Tak for hjælpen!

Det var så lidt!

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-09-05 17:02

"Jesper Poulsen" <p0ulsen90@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så det SKAL se sådan her ud:
>
> <ul>
> <li>hej</li>
> <li>med</li>
> <li>dig!!!</li>
> </ul>

Ja, det er det der har størst mulighed for at blive valideret korrekt.

<ul> og <ol> er jo til at fortælle browseren hvilken type.

<ul> er med bullets, hvor <ol> er med tal (eller ch?) - det er altså
indledningen til en liste, ikke selve listen.
Læs how to do på
http://www.w3.org/TR/html401/struct/lists.html#edef-LI
10.2 Unordered lists (UL), ordered lists (OL), and list items (LI)