loader langsomt
Fra : Søren

Dato : 17-09-05 12:35

Hej..

Er der nogen der kan give et godt tip til hvordan jeg kan få mine menu
knapper osv til ikke at loade så langsomt.. kan man sætte flash movie til at
vente med at loade til alt andet er hentet ?
Dette er kun en test side, så links virker ikke...

http://www.mx-rasmus.dk/test.htm
Søren Thomsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-09-05 13:06

"Søren" <jada@mail.ingen> skrev i en meddelelse
> knapper osv til ikke at loade så langsomt..

Øhe.... Det virker ikke langsomt her. (adsl 2048/512)

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : John P [jopa]

Dato : 17-09-05 15:22

Søren skriblede bla:
> [...]
> til at vente med at loade til alt andet er hentet ?
> Dette er kun en test side, så links virker ikke...

Det er noget frygteligt FrontPage kode som er uoverskueligt.
Prøv at spørg i Frontpage gruppen

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 17-09-05 22:40

Søren skrev:

> [...]
> til at vente med at loade til alt andet er hentet ?
> Dette er kun en test side, så links virker ikke...

Nej men det var måske en god ide at lade være med at have en 1,1mb
banner liggende i toppen! lav så den henter billederne ind fra serveren
når der er behov for dem, så skal den ikke hente så meget, og det kan
godt være det er sparsomt med kode på din side, men dine billeder
fylder temmelig meget når du lægger det hele sammen.
Nåh ja lige en lille detalje. der er alt for meget blinken på din side!
Hele din top blinker og skifter i en uendelighed, der er ingen der kan
fokusere på din information, når du endelig får noget lagt ind, på
grund af den distraktion de får fra dine "skift". Tænk over det. Hvad
er vigtigt??

Claus

Fra : Søren

Dato : 18-09-05 10:05

> [...]
> fokusere på din information, når du endelig får noget lagt ind, på
> grund af den distraktion de får fra dine "skift". Tænk over det. Hvad

Tak for dit svar Claus, skal se at få lavet fotos i mindre opløsning. Også
blinkeriet har du ret i, det er bare svært når ham jeg laver siden for, og
generelt den gruppe personer som kører cross, synes det ser fedt ud

Søren

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 18-09-05 14:41

Søren skrev:

> [...]
> Også blinkeriet har du ret i, det er bare svært når ham jeg laver
> siden for, og generelt den gruppe personer som kører cross, synes det

Og så er det jo netop dig, der skal spørge ham, hvad han vil med sitet?
Er det noget flash bang, vilde farveskift med en masse sjov og ballede,
eller skal der rent faktisk være noget brugbart information. Spørg ham
hvad han vil. Han kan nemlig ikke få begge dele på samme tid!

Claus

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-09-05 20:07

Søren wrote:

> [...]
> Også blinkeriet har du ret i, det er bare svært når ham jeg laver
> siden for, og generelt den gruppe personer som kører cross, synes det

Fordi man man kører motocross kan man godt være epileptiker Find den
"rigtige" blinkfrekvens og bang, så ligger der en bruger og roder på
gulvet

Har kendt et par epileptikere (har gået i skole med en, og en af
drengenes kærester var epileptiker og har prøvet at skulle rekvirere en
ambulance) og ved at et voldsomt anfald, når man er alene, ikke alene er
ubehageligt, men også kan betyde døden. Hvor fedt er det?

Animerede gifs, flash, video, mm. kan udløse epileptiske anfald, du kan
læse mere her:

http://www.w3.org/TR/2005/WD-WCAG20-20050630/

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Søren

Dato : 20-09-05 20:05

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:432f0c50$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> ubehageligt, men også kan betyde døden. Hvor fedt er det?
>
> Animerede gifs, flash, video, mm. kan udløse epileptiske anfald, du kan

Jeg har en kammeret som er epileptiker, så kender godt til det.. de gange
jeg har ser ham få anfald har været, efter bowling, eller en hygge aften
hjemme med god vin... Ja der er sandelig meget de skal passe på !!! Måske
de slet ikke skulle lave noget, bare ligge i sengen, og da slet ikke
internet, da halvdelen af alle sider blinker osv..

Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-09-05 22:59

Søren wrote:

> da halvdelen af alle sider blinker osv..

Sådan var det for 10 år iden, da det var meget moderne. Men sådan er det
langt fra i dag.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 21-09-05 18:46

Erik Ginnerskov wrote:

> Sådan var det for 10 år iden, da det var meget moderne. Men sådan er
> det langt fra i dag.

Jo, nu er det bare flash introside, der skaber det samme problem

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-09-05 23:44

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Jo, nu er det bare flash introside, der skaber det samme problem

Jeg hader intro-sider. Hvad skal de gøre godt for? Lad os komme direkte til
fakta.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-09-05 14:22

Hej Erik!
> Jeg hader intro-sider. Hvad skal de gøre godt for? Lad os komme direkte
> til
> fakta.

Også denne form for intro: http://www.eds-denmark.dk/ ? (det er ikke et
"sjovt" link"! )

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-09-05 23:24

Dennis Munding wrote:

> Også denne form for intro: http://www.eds-denmark.dk/ ?

Det vil jeg ikke kalde et intro. Det er en side, hvor man kan vælge det
sprog, man vil have den søgte info serveret på. Siden har mao. en reel
funktion.

Et intro er imho en formålsløs side, der kortvarrigt kommer frem, inden man
automatisk viderestilles til den søgte side - eller hvor man selv skal
klikke på eks. en "OK"-knap, for at komme videre.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Hintzmann

Dato : 27-09-05 04:04

Erik Ginnerskov wrote:

> Det vil jeg ikke kalde et intro. Det er en side, hvor man kan vælge det
> sprog, man vil have den søgte info serveret på. Siden har mao. en reel
> funktion.

Undskyld jeg lige falder ind fra side linien, men jeg vil blot lige sige
.... en hjemmeside er ikke linær, med en start og en slutning.
xx% af brugerne kommer fra søgemaskiner og ser slet ikke "intro"-siden.
Jeg synes at det ville have været bedre at lave sprogvalget på samtlige
sider.

Blot mine 25 ører

--
Martin Hintzmann
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-09-05 11:39

Hej Martin!

"Martin Hintzmann" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> Undskyld jeg lige falder ind fra side linien...

Det gør ikke spor!

> ...men jeg vil blot lige sige ... en hjemmeside er ikke linær, med en
> start og en slutning.
> xx% af brugerne kommer fra søgemaskiner og ser slet ikke "intro"-siden.

Derfor skulle logoet også gerne føre brugeren til start-siden (index), hvor
han/hun kan vælge sprog...
Men efter at have læst dit indlæg, kan jeg se, at jeg skal have ændret nogle
småting i den forbindelse - bl.a. "title"....

> Jeg synes at det ville have været bedre at lave sprogvalget på samtlige
> sider.

Det havde vi til at starte med, men jeg syntes, at det skæmmede mere, end
det gavnede....
Men nu har vi selvfølgelig ikke lavet en brugerundersøgelse på det, så vi
kan ikke sige det med sikkerhed...

> Blot mine 25 ører

De var lidt guld værd!

Mange tak for ordene!!

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-09-05 11:34

Hej Erik!

> [...]
> automatisk viderestilles til den søgte side - eller hvor man selv skal
> klikke på eks. en "OK"-knap, for at komme videre.

Ok! Tak - så har jeg ikke misforstået det helt - bryder mig heller ikke selv
om de intro-sider, som du beskriver her med flash og lign.....

Lige et tillægs-spørgsmål i forbindelse med dit svar:

Hvad betyder "mao." og "imho"?? (Kan godt være, at jeg spørger dumt, men jeg
har aldrig hørt/læst det før...)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-05 16:28

Dennis Munding wrote:

> Hvad betyder "mao." og "imho"?? (Kan godt være, at jeg spørger dumt,
> men jeg har aldrig hørt/læst det før...)

Det er gængse forkortelser i chats og på usenet:

mao = med andre ord

imho = in my humble oppinion = efter min ydmyge mening

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-09-05 19:37

Hej Erik!

> Det er gængse forkortelser i chats og på usenet:
>
> mao = med andre ord
>
> imho = in my humble oppinion = efter min ydmyge mening

Jeg lærer det nok engang.... :-/

Mange tak for hjælpen!