Pro@ccess uden router
Fra : RaYmAn

Dato : 09-06-01 20:04

Hej
Så vidt jeg kan se vil Pro@ccess med router aldrig nogensinde kunne opfylde
mine behov.
blandt andet fordi den blokere ping & traceroute.
Jeg arbejder desuden med ipv6-in-ipv4 tunneler og GRE tunneler.
Dette tvivler jeg på er muligt med deres router config.
Desuden vil jeg gerne have flere ip'er uden en router.
Det jeg skal bruge er så at jeg kan bruge min linux box tilsluttet ADSL
modem'et enten vha. ATM kort? eller hvis det er muligt direkte med alm.
netværks kabel...(eller cross-over for den sags skyld)
Min linux maskine er allerede sat fuldt op som NAT router og mailserver
osv...
Så det jeg egentligt mangler er at finde ud af om dette er muligt med
Pro@ccess ..
Der følger jo netop ikke et ATM kort med til Pro@ccess så dette går jeg ud
fra er lidt umuligt..
men jeg har set flere steder på nettet at man kan bruge et alm. netkabel til
at tilslutte til modem'et og så bruge PPPoE athentication til at komme på.
Jeg vil helst undgå alle de extra udgifter. f.eks. indkøb af egen router
Så jeg vil høre om nogen kender noget til dette (i linux...kernel 2.4.5 (men
anden kernel går nok alligevel :)) Installationen har alle standard tools
til opsætning af ip addresser... både ifconfig og ip route 2 (ip & tc
programmerne)
Så, er der nogen der kan hjælpe ? :)
Venlig Hilsen Jens Andersen

Fra : Rune Klausen

Dato : 10-06-01 11:09

"RaYmAn" <rayman@skumler.net> wrote in message
> [...]
> anden kernel går nok alligevel :)) Installationen har alle standard tools
> til opsætning af ip addresser... både ifconfig og ip route 2 (ip & tc

Du kan gøre det på OpenBSD
http://www.vof.dk/concorp/proaccess.html

-Rune

Fra : RaYmAn

Dato : 10-06-01 13:30

Tak for svaret, men jeg har allerede set det.
Jeg foretrækker at beholde min linuxmaskine.... I stedet for at skulle
reinstallere ALT på openbsd...
Så jeg håber det også er muligt i linux...på den ene eller anden måde..

Fra : Dxl

Dato : 11-06-01 13:21

hej...
Jeg har kørt med PPPoE på min NE2 siden jeg fik den (win2k-winroute) men jeg
har også prøvet på en Pro@cces, der kunne jeg ikke få det til at virke... så
jeg går ikke ud fra at det skulle virke med linux...

Mvh Dxl