IP-adresser.
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 09-06-01 19:16

Hejsa!

Jeg har netop fået ADSL/Bredbånd fra TDC med 2 dynamiske IP-adresser.

Når jeg checker min IP-adresse på myip.dk, så ser jeg altid den samme
IP-adresse, er det normalt/rigtigt?

Endelig kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det lange "navn" under
IP-adressen betyder, og hvad bruger man egentlig resten af myip.dk til?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.
Kresten H. Pedersen.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-06-01 20:05

On Sat, 9 Jun 2001 20:16:20 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:
>Hejsa!
>
>Jeg har netop fået ADSL/Bredbånd fra TDC med 2 dynamiske IP-adresser.
>
>Når jeg checker min IP-adresse på myip.dk, så ser jeg altid den samme
>IP-adresse, er det normalt/rigtigt?

Du vil normalt beholde den samme adresse, givet din maskine er tændt
hele tiden.

>Endelig kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad det lange "navn" under
>IP-adressen betyder

Blot et unikt DNS navn for den adresse, nogen ting kræver at reverse
DNS er sat.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-06-01 12:31

In article <slrn9i4snb.m2h.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Du vil normalt beholde den samme adresse, givet din maskine er tændt
> hele tiden.

Og at TDCs PPP udstyr ikke bliver bootet vel?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Who is D.B. Cooper, and where is he now?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 12:40

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Og at TDCs PPP udstyr ikke bliver bootet vel?

Bredbånd kører DHCP og ikke PPP.
Så længe kundens maskine er tændt kan DHCP-serveren vel godt bootes.
(der er dog nogle særheder ved denne DHCP så jeg ved ikke om normale
DHCP-ting gælder)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-06-01 12:12

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Og at TDCs PPP udstyr ikke bliver bootet vel?

Man beholder forhåbentlig sin IP-adresse i sådan en situation - ellers bliver
vi da oversvømmet med Zonealarm alerts i dk.sikkerhed, når de rebooter...

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Dxl

Dato : 11-06-01 13:24

jeg har haft samme IP siden jeg fik NE2, ca 3 uger... og jeg har haft alt
slukket og lukket mange gang.. også strømen til ADSL modem osv... så det
bliver sjov at se hvor lang tid jeg for lov til at beholde den :)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-06-01 11:18

On Mon, 11 Jun 2001 14:24:14 +0200, "Dxl" <dxl@mail.dk> wrote:

>jeg har haft samme IP siden jeg fik NE2, ca 3 uger... og jeg har haft alt
>slukket og lukket mange gang.. også strømen til ADSL modem osv... så det
>bliver sjov at se hvor lang tid jeg for lov til at beholde den :)

Jeg fik NE2 installeret i fredags, og her til morgen havde jeg en ny IP.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/