Problemer med konverteringen fra FTM UK ti~
Fra : kukker

Dato : 19-10-05 10:28

Har Family tree i den engelske version.
Går konvertingen fra den engelske version til den danske gnidningsløst?

Jeg mærkede problemer da min engelske version ikke ville godkende "omk.",
men hellere ville have "ABT" i en GEDCOMfil.

Har i nogen erfaringer??

jesper

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 19-10-05 14:45

For mig gik det gnidningsløst. Men jeg vil da anbefale at du kontakter Ole
Bielefeldt som er utrolig god til at hjælpe.

http://www.sitecenter.dk/bkb_trading

mvh Anita

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 26-10-05 22:29

> [...]
>
> Jeg mærkede problemer da min engelske version ikke ville godkende "omk.",
> men hellere ville have "ABT" i en GEDCOMfil.

"omk." er ikke "godkendt" Gedcom sprog, og så er det ligegyldigt, om det er
den danske eller engelske FTM. Gedcom standarden er på engelsk, og derfor
SKAL der bruges ABT

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : H.H Jacobsen

Dato : 30-10-05 02:48

AV MIN FINGER - Det var ellers noget af en indrømmelse. Hvis de korrekte
"tags" bliver nævnt i din manual, så er der sikkert også håb om at Hr.
Oxholm også vil nævne det i hans anprisninger af Brothers Keepers!, der har
samme skavank.
Henning H. Jacobsen.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-10-05 06:54

H.H Jacobsen wrote:

> [...]
> Oxholm også vil nævne det i hans anprisninger af Brothers Keepers!, der har

corrupting an international standard by danskifyingit is pointless

long live det danske sprog

see
http://www.dsl.dk/hovedside.html

BUT computer science, eg progarmming, is taught in english at Copenhagen
University - and the rest
which enables clever danes to make brilliant international careers

http://wc.rootsweb.com/
accepts danish
eg
http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?db=hedvig_o

NB
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~hedvig/index.html was rebooted
at about 300 am and is being error checked (12 hour job)

http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?op=SRCH&db=hedvig_o&surname=[

but
http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=hedvig_o&id=I672

mixes english headers and danish content

BUT as a a tool WorldConnect has nebakled hedvig to find a few cousins
and fellow researchers in Germany and USA and Denmark too

Hugh W

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 30-10-05 16:23

"H.H Jacobsen" <ahjac@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> AV MIN FINGER - Det var ellers noget af en indrømmelse.

Blandt slægtsforskere hører det vel nærmest til almen viden, at GEDCOM
standarden kun operere med engelske tags - men det gør naturligvis ikke
noget at det nævnes i diverse manualer

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 31-10-05 22:46

> [...]
> "tags" bliver nævnt i din manual, så er der sikkert også håb om at Hr.
> Oxholm også vil nævne det i hans anprisninger af Brothers Keepers!, der

Der er da ikke noget nyt i det, jeg skriver.

Det bør da være almen viden.

Med venlig hilsen

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 27-10-05 23:37

On Wed, 19 Oct 2005 11:27:53 +0200, "kukker" <kukkerr@TRALALA.dk>
wrote:

>Har i nogen erfaringer??

Nej, men det er vel forholdsvist enkelt at lave en søg-og-erstat i din
foretrukne teksteditor, da en GEDCOM-fil er ren tekst.

Er ovenstående fuldstændig volapyk for dig, så send mig en mail, når
det bliver aktuelt, så skal jeg hjælpe dig.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>