Statistik - signifikant forskel i proporti~
Fra : Allan

Dato : 20-10-05 13:31

Hej gruppe

Hvordan kan jeg påvise om der er en statistisk signifikant forskel i
flg eksempel.

Gruppe A består af 236 personer hvoraf 218 har en sygdom

Gruppe B består af 50 personer hvoraf 44 har en sygdom.

Hvordan kan jeg undersøge om der er en statistisk forskel i
procentsatsen af hver gruppe der har sygdommen?

Mvh.

Allan

Fra : Allan

Dato : 20-10-05 14:11

Er det bare en simpel 2*2 tabel og så chi2?

Hvordan angiver man lettest dette i en artikel?

-A

Fra : Haastrup

Dato : 20-10-05 14:16

Se f.eks.

http://www.fon.hum.uva.nl/Service/Statistics/Binomial_proportions.html

> [...]
>
>Hvordan kan jeg undersøge om der er en statistisk forskel i
>procentsatsen af hver gruppe der har sygdommen?

Regards S. Haastrup.