Er det et nemt regnestykke?
Fra : Martin Bak

Dato : 15-10-05 17:46

43,957463 ppm af 631727

--
Martin

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 15-10-05 18:26

> 43,957463 ppm af 631727

Ja. Ved du ikke hvad ppm betyder?
43,957463 * (631.727/1000.000) = ?

Fra : Martin Bak

Dato : 15-10-05 21:00

"Jakob Nielsen" <w@no.mail.no> skrev i en meddelelse
news:43513bc3$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> 43,957463 ppm af 631727
>
> Ja. Ved du ikke hvad ppm betyder?
> 43,957463 * (631.727/1000.000) = ?
Jo, men jeg havde stillet spørgsmålet i et andet forum, og der kom højest
fantasifulde besvarelser, så jeg blev i tvivl om, hvorvidt man kunne
forvente at folk kunne løse det? Det _er_ jo meget simpelt.

Martin

Fra : Max

Dato : 15-10-05 21:17

Hej Martin

> forvente at folk kunne løse det? Det _er_ jo meget simpelt.

Ja det er simpelt, forudsat at man ved hvad ppm betyder og det
begreb vil jeg ikke tro er hvad man kan kalde almen viden.

Mvh Max

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 15-10-05 21:16

> Ja det er simpelt, forudsat at man ved hvad ppm betyder og det
> begreb vil jeg ikke tro er hvad man kan kalde almen viden.

Jeg vil tro det er almindelig viden for folk med en matematisk
studentereksamen, eller alle der har beskæftiget sig med kemi eller biologi
ad andre veje.

Fra : N. Foldager

Dato : 15-10-05 22:50

Jakob Nielsen:

> Ja. Ved du ikke hvad ppm betyder?
> 43,957463 * (631.727/1000.000) = ?

Korrekt.

Men når du nu sætter en overflødig parentes, er det pudsigt, at du
ikke sætter den, så den svarer til udtrykket "ppm":

43,957463 ppm af 631727 =

43,957463 parts per million 631727 =

43,957463 milliontedele af 631727 =

(43,957463/1000000) af 631727 =