Energiforsyning til telefon?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 13-10-05 23:47

Hvor får en ganske almindelig 'fasttelefon' i grunden sin energi fra?
(For noget skal den vel bruge til fx. ringetone, signalforstærkning
mv.(?))
I (meget) gamle dage havde hver telefon et stort batteri ved siden af
sig, men det er jo en saga blott!

--
(fjern slet fra mail-adr.)
med venlig hilsen,

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-10-05 23:02

"Hans Henrik Hansen" <sleth2vh@webspeed.dk> skrev

> [...]
> mv.(?))
> I (meget) gamle dage havde hver telefon et stort batteri ved siden af

Idag strømforsynes en PSTN-telefon (en almindelig fastnetstelefon) fra en
strømforsyning på ca. 48V på centralen.

Men mon ikke at news:dk.teknik.telefoni var en mere egnet gruppe?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 14-10-05 07:10

Uffe Ravn wrote:
> Idag strømforsynes en PSTN-telefon (en almindelig fastnetstelefon) fra en
> strømforsyning på ca. 48V på centralen.
>
> Men mon ikke at news:dk.teknik.telefoni var en mere egnet gruppe?

Jo sikkert - men jeg har ikke flere spørgsmål (i denne omgang, i hvert
fald). Men tak for svaret! :)

--
med venlig hilsen
Hans